شمانیوز
شما نیوز

بالگرد رئیس‌جمهور

(ببینید) سانحه بالگرد رئیس‌جمهور سوژه اخبار جهان شد / منتظر خبر خوش از بالگرد رئیس جمهور!!

(ببینید) سانحه بالگرد رئیس‌جمهور  سوژه اخبار جهان شد / منتظر خبر خوش از بالگرد رئیس جمهور!!

بعد از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، پس از اعلام وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش، رسانه‌های مختلف جهان این رویداد را به عنوان اولین خبر خود پوشش دادند.

به گزارش شمانیوز، در ظهر امروز، بالگرد رئیس جمهور در آن حضور داشت، در یک حادثه هوایی دچار سانحه شد. تاکنون هیچ خبری از تیم همراه رئیس جمهور پس از فرود سنگین بالگرد رئیس جمهور  در دست نیست. پس از شنیدن خبر سانحه بالگرد رئیس جمهور، تیم های مختلفی از هلا اهمر و تیم پزشکی برای کمک به رئیس جمهور به منطقه اعزام شده اند. به دلیل شرایط آب و هوا و وضعیت سختی که در منطقه وجود داشت، بالگرد رئیس جمهور مجبور به فرود سختی شد و یکی از بالگردها نیز مجبور به فرود اضطراری شد.

(ببینید) سانحه بالگرد رئیس‌جمهور  سوژه اخبار جهان شد

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جهان به خبر وقوع حادثه برای بالگرد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی واکنش نشان دادند.

 خبر بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در صدر خبرهای رسانه های آمریکایی قرار گرفته است که تاکنون صرفا روایت مسوولان و رسانه های مختلف ایران را منعکس کرده اند.

خبر مربوط به سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته است. طی ساعات گذشته، رسانه‌هایی مانند المانیتور، آسوشییتد پرس، الجزیره، دویچه وله، تایمز آو ایندیا، اِی‌بی‌سی نیوز، سی‌ان‌ان، تلگراف، نیویورک تایمز، بلومبرگ و رسانه‌های دیگر، به این حادثه پرداخته‌اند و برخی اخبار لحظه‌های آن را پوشش می‌دهند.

رسانه‌های خارجی عمدتا به نقل از ایرنا، تسنیم، صداوسیما و دیگر منابع داخلی ایران به انتشار خبرهای خود پرداخته‌اند. آنچه که در میان این گزارش‌ها پررنگ شده، به «فرود سخت هلیکوپتر» حامل رئیس‌‌جهور و همراه بودن امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، با ابراهیم رئیسی مربوط می‌شود. این رسانه‌ها همچنین به عملیات جست‌وجوی گسترده‌ با حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، پرسنل نظامی و واحدهای پشتیبانی پلیس اشاره کرده‌اند و مه غلیظ در منطقه را عامل این سانحه اعلام کرده‌اند. طبق اعلام رسانه‌های خارجی به نقل از منابع داخلی ایران، این بالگرد بخشی از کاروانی متشکل از سه هلیکوپتر بود. دو فروند از آن بالگردها که حامل وزرا و مقامات ایران بودند، به سلامت به مقصد رسیدند. دویچه وله اعلام کرده ابراهیم رئیسی اوایل روز یکشنبه برای افتتاح یک سد به همراه الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، در این  کشور حضور داشت. آسوشییتد پرس نیز نوشت ایران دارای بالگردهای مختلفی است، اما تحریم‌های بین‌المللی تأمین قطعات برای این هلیکوپترها را دشوار کرده است. شبکه خبری ای بی سی نیوز نیز به نقل از کاخ سفید گزارش داده است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در جریان گزارش‌های مربوط به سانحه هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. خبرگزاری اسپوتنیک هم در این باره گزارش داده که رییس شورای اروپا گفته: اتحادیه اروپا از نزدیک، وضعیت سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کند. خبرگزاری برناما مالزی این خبر را به نقل از ایرنا بازتاب داد و نوشت: بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و مقامات ارشد در شمال غرب این کشور دچار سانحه‌ای شده است و هنوز اطلاعاتی درباره مجروحان یا خسارات احتمالی آن گزارش نشده است. این خبرگزاری ادامه داد که تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شده اند و عملیات جستجو ادامه دارد ولی با این حال، هوای مه آلود و صعب العبور بودن منطقه، عملیات جستجو را دشوار کرده است. خبرگزاری شینهوای چین به نقل از شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشت: بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در استان آذربایجان در شمال غربی این کشور دچار سانحه‌ای شد. این خبرگزاری افزود که تیم های امدادی به منطقه وقوع سانحه اعزام شده اند اما شرایط نامساعد آب و هوایی و مه شدید روند عملیات آن‌ها را کند کرده است.

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از حادثه بالگرد رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، گفت که دعا و آرزو‌های ما برای آیت‌الله رئیسی و همه ملت ایران است.

محمد شهباز شریف اظهار داشت که اخبار ناراحت کننده‌ای درباره حادثه بالگرد رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی دریافت کرده‌ایم.وی افزود که با نگرانی زیادی منتظر خبر‌های خوبی هستیم و امیدواریم همه مسائل درباره آیت‌الله رئیسی خوب باشد.

نخست وزیر پاکستان گفت که دعا‌ها و آرزو‌های ما برای جناب رئیس جمهور گرامی آقای رئیسی و همه ملت ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی