شمانیوز
شما نیوز

مسعود پزشکیان

بیوگرافی کامل مسعود پزشکیان

بیوگرافی کامل مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان سیاست مدار و نماینده مجلس تبریز است. او در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.

به گزارش شمانیوز :مسعود پزشکیان، پزشک و سیاستمدار ایرانی، در ۱۴ مهر ۱۳۳۳ در شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مراغه به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه تبریز رفت. 

تحصیلات و فعالیت‌های علمی:

پزشکیان در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ‌التحصیل شد و تخصص خود را در رشته جراحی قلب و عروق از همان دانشگاه دریافت کرد. وی همچنین مدرک فوق تخصص جراحی قلب و عروق از دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارد. او به عنوان استاد تمام جراحی قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کرد.

 فعالیت‌های سیاسی:

مسعود پزشکیان از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سید محمد خاتمی بود. پس از پایان دوره وزارت، او به عنوان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در چند دوره مختلف به فعالیت ادامه داد. او نایب رئیس اول و دوم مجلس شورای اسلامی در دوره‌های نهم و دهم بود.

دیدگاه‌ها و مواضع:

پزشکیان به عنوان یک اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی ایران مواضع مستقلی دارد. او همواره به ضرورت اصلاحات در سیستم بهداشتی و درمانی کشور تأکید کرده و به عنوان یکی از چهره‌های مؤثر در حوزه بهداشت و درمان شناخته می‌شود.

 فعالیت‌های اجتماعی:

پزشکیان همچنین در زمینه‌های مختلف اجتماعی فعال بوده و به عنوان یک پزشک و سیاستمدار در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه تلاش‌های بسیاری کرده است. او در امور خیریه و کمک به بیماران نیازمند نیز فعالیت داشته و همواره در جهت بهبود شرایط زندگی مردم به ویژه در مناطق محروم تلاش کرده است.

مسعود پزشکیان با وجود مشغله‌های فراوان سیاسی و علمی، همچنان به فعالیت‌های پژوهشی و تدریس در دانشگاه ادامه می‌دهد و در این زمینه‌ها مقالات و کتب متعددی منتشر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی