شمانیوز
شما نیوز

محمدرضا عارف

بیوگرافی و سوابق محمدرضا عارف و همسرش

بیوگرافی و سوابق محمدرضا عارف و همسرش

براساس اخبار منتشر شده ،محمدرضا عارف به سمت معاون اولی منصوب شده است. در خبر زیر به بیوگرافی محمدرضا عارف و همسرش پرداخته شده است.

به گزارش شمانیوز :محمدرضا عارف سیاسمت دار ایرانی است. محمدرضا عارف امروز طی حکم رئیس جمهور به عنوان معاون اول انتخاب شد. محمدرضا عارف پیش از این سمت معاون اولی دولت آقای خاتمی را به عهده داشته است. 

بیوگرافی

محمدرضا عارف متولد ۲۷ آذر ۱۳۳۰ در یزد، سیاست مدار است.پدرش حاج میرزا احمد عارف از بازاریان سرشناس و خادم امام حسین (ع) بود که مجالس روضه خوانی برگزار می کرد، محمدرضا چهار خواهر و دو برادر دارد.

محمدرضا عارف از کودکی نبوغ ذاتی در علم ریاضی داشت ، او در سال ۱۳۴۸ وقتی ۱۸ ساله بود در مسابقات کشوری در رامسر مقام اول ریاضی را آورد.

در سال ۱۳۴۹ با رتبه ۲ کشوری در کنکور رشته برق دانشگاه تهران قبول شد و در سال ۵۴ با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان راهی آمریکا شد

او در سال ۱۳۵۵ فوق لیسانس را گرفت و در سال ۱۳۵۹ وقتی ۲۹ ساله بود دکتری برق مخابرات را با معدل ۴ از ۴ اخذ کرد و به ایران بازگشت.

محمدرضا عارف

ازدواج و همسرش

محمدرضا عارف در سال ۵۶ بعنوان دبیر انجمن اسلامی ایران در آمریکا فعال بود او طی نامه ای به انجمن های ایران می خواهد دختری برای ازدواج به او معرفی کنند.

در پی این نامه حمیده مروج دختر دانشجوی ۲۱ ساله پزشکی به او معرفی شد و این دو پس از مدت کوتاهی در سال ۵۶ با هم ازدواج کردند.

ریاست دانشگاه تا وزارت

از سال ۶۹ تا ۷۶ قائم مقام وزیر در هیئت ممیزه بود، از سال ۷۳ – ۷۶ رئیس دانشگاه تهران شد، او در سال ۷۶ در دولت خاتمی به مدت ۴ سال وزیر پست و تلگرام و سپس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود.

از سال ۸۰ تا ۸۴ در دولت دوم خاتمی معاون اول کشور بود.

دیگر عناوین شغلی

وی رئیس هیئت مدیره بنیاد باران، استاد دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای انقلاب فرهنگی، عضو فرهنگستان علوم و از سال ۸۱ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲

عارف در انتخابات سال ۹۲ به نفع حسن روحانی کنار کشید، روحانی بعد از پیروزی، وزارت علوم و ارتباطات را به وی پیشنهاد داد اما عارف حاضر به قبول مسئولیت نشد.

انتخابات مجلس

در اسفند ۹۴ بعنوان نفر اول لیست اصلاح طلبان از شهر تهران وارد مجلس دهم شد و حالا رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس است.او در پی ریاست مجلس می باشد.

فرزندان

ثمره ازدواج دکتر عارف و همسرش ۳ فرزند پسر است.پسر اول فارغ التحصیل برق از کشور سوئیس، پسر دوم فوق لیساس برق دانشگاه شریف و پسر سوم فارغ التحصیل پزشکی است، عارف سه نوه دارد.

بیوگرافی دکتر حمیده مروج،همسر محمدرضا عارف

حمیده مروج متولد ۱۳۳۵ در یزد، پزشک است.فارغ التحصیل پزشکی با رتبه ۱۰ کنکور است، از او بعنوان اولین مبتکر طرح پوست ترمیمی سوختگی در جهان یاد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی