شمانیوز
شما نیوز

فاطمه مهاجرانی

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت شد + سوابق

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت شد + سوابق

بر طبق اخبار اعلام فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب شده است.

به گزارش شمانیوز: فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب شده است. فاطمه مهاجرانی جوان ترین شخص کابینه پزشکیان است.  فاطمه مهاجرانی متولد سال 1349 است. فاطمه مهاجرانی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده است. 

طی حکمی از سوی رئیس جمهور، خانم فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم منصوب شد.

وی پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در ۲۶ مهر ماه سال ۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش وقت به عنوان رئیس مرکز استعداد‌های درخشان انتخاب شد.

فاطمه مهاجرانی را در صورتی  سخنگوی دولت شد که باید او را از جمله جوان‌ترین‌ها در دولت دانست. او متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است. 

فاطمه پزشکیان عضو ستاد بانوان پزشکیان و همزمان با طرح نام او به عنوان گزینه احتمالی سخنگویی دولت، ویدئویی از سخنرانی‌ها او باز نشر شده که در آن می‌گوید: «به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهید دیگری بر خاک بیفتند». 

تحصیلات مهاجرانی

مهاجرانی با رتبه ۷۰۰ در سال ۶۸ وارد رشته مهندسی مکانیک شد، لیسانس خود را در رشته مکانیک در دانشگاه شهید باهنر کرمان اخذ کرد. فوق لیسانس را هم در همین دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد. در سال ۷۴ فقط دو زن در کشور در رشته مهندسی مکانیک قبول شدند چون در آن زمان قبولی در ارشد کم بود که یکی از آنها خانم فاطمه مهاجرانی بود.

خانم مهاجرانی کار تدریس را از سال ۷۴ شروع کرد.

مهاجرانی یک بورس دکتری از دانشگاه بونل لندن برای رشته ربوتیک گرفت اما به گفته خودش بنا به دلایل خانوادگی نتوانست برای ادامه تحصیلات برود. بعدها به این دلیل که احساس می کرد مکانیک جواب انگیزه و استعدادش را نمیدهد تصمیم گرفت در رشته علوم تربیتی تحصیل کند. اما مدرکی از این رشته دریافت نکرد.

در ادامه وی از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی را گرفت و همان جا دکترای مدیریت ( Administration Doctor of Business ) گرفت. 

مهاجرانی عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و ۱ مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. طی ۱۱ سال با ۳ پژوهشگر مختلف همکاری مستقیم علمی داشته که بیشترین همکاری وی با بهمن حاجی پور در انتشار ۱ مقاله علمی بوده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی