شمانیوز
شما نیوز

تقدیر آنکارا از «آیت‌الله سیستانی» و «مقتدا صدر»

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): آنکارا از موضع‌گیری مرجعیت عالی شیعیان در عراق و رهبر جریان صدر در این کشور درباره ربوده شدن کارگران ترکیه در بغداد و تلاش برای آزادی آنها، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

«فریدون سینیرلی اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، از موضع‌گیری مرجعیت عالی دینی عراق و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر درباره کارگران ترکیه‌ای ربوده شده در بغداد و تلاششان برای آزادی آنها قدردانی کرد.

پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: دفتر «اسامه النجیفی» رئیس ائتلاف «متحدون» عراق با صدور بیانیه‌ای از دیدار دیروز النجیفی با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ترکیه خبر داد و نوشت که در این دیدار، وزیر خارجه ترکیه از موضع مرجعیت در قبال مسئله ربوده شده کارگران ترکیه‌ای در بغداد تقدیر کرد.

آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعان در عراق، شنبه (دیروز) با صدور بیانیه‌ای، ربایش افراد بیگناه را اقدامی خلاف اخلاق، دین و قانون دانست و از گروهی که مسئولیت ربایش چند کارگر ترک در عراق را بر عهده گرفته، خواست آنان را آزاد کند.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است: عملیات ربایش چند کارگر خارجی و به گروگان گرفتن آنها برای دستیابی به مطالبات سیاسی معین، عملی غیراخلاقی و برخلاف ضوابط شرعی و قانونی است و اقدامی محکوم شده است.

جمعه گذشته، یک گروهک مسلح ناشناخته مسئولیت عملیات ربایش چهارشنبه دو هفته گذشته کارگران ترک در عراق را بر عهده گرفت.

افراد مسلح ناشناس که لباس نظامی به تن داشتند، چهارشنبه دو هفته پیش؛ 18 کارگر ترک را از یک ورزشگاه در حال ساخت بغداد ربودند. آنکارا ربوده شدن این افراد را اقدامی هدف‌دار و از پیش طراحی شده توصیف کرد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است اینگونه اقدامات منجر به تخریب دین اسلام و مذهب اهل بیت (ع) و تضعیف حکومت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی