شمانیوز
شما نیوز

وزیردفاع اسرائیل:

اسرائیل ورود هواپیما بدون سرنشین را تلافی خواهد کرد/ولی معلوم نیست این هواپیما از کجا آمده است!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):اهود باراک، وزیردفاع اسرائیل در واکنش به ورود یک هواپیمای بدون سرنشین به حریم هوایی این کشور در روز گذشته (شنبه ۱۵ مهر)، گفته است: "اسرائیل در آینده نزدیک ورود این هواپیما به حریم هوایی‌اش را تلافی خواهد کرد."

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):آقای باراک همچنین گفت که ورود این هواپیمای بدون سرنشین به خاک اسرائیل به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین را که از مدیترانه وارد خاک اسرائیل شده بود، سرنگون کرده است.

هنوز مشخص نیست که این هواپیما دقیقا از کجا وارد خاک اسرائیل شده است.ارتش اسرائیل گفته است که قصد دارد تحقیقاتی را در مورد اهداف این هواپیما انجام دهد.

به گفته ارتش، هنوز معلوم نیست که آیا این یک هواپیمای تجسسی بوده و به منظور جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی اسرائیل شده بوده و یا هدفش حمله به شهرها و ساختمان‌های وابسته به ارتش بوده است.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این هواپیمای بدون سرنشین قبل از سرنگون شدن حدود ۵۵ کیلومتر در امتداد جنوب صحرای نقب راه پیمود.

اسرائیل در گذشته هم شاهد نفوذ هواپیمای‌های بدون سرنشین به خاکش بوده است.

گفته شده که این هواپیماها پس از نفوذ به خاک اسرائیل توسط جت‌های جنگنده نیروی هوایی آن کشور سرنگون شدند.

در سال ۲۰۰۴ میلادی هم هواپیمای بدون سرنشین دیگری از لبنان به خاک اسرائیل وارد شد، اما ارتش اسرائیل نتوانست این هواپیما را شناسایی کند.

این هواپیمای بدون سرنشین پس از چند دقیقه پرواز برفراز آسمان اسرائیل، حریم هوایی آن کشور را ترک و در مسیرش به لبنان در دریای مدیترانه سقوط کرد.

در پی این حادثه نیروی هوایی اسرائیل به دلیل آن که نتوانسته بود این هواپیمای بدون سرنشین را قبل از ورود به خاک اسرائیل شناسایی کند، مورد انتقاد قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ میلادی هم نیروی هوایی اسرائیل نتوانست یک بالون بدون سرنشین را که برفرار راکتور اتمی دایمونا، در حرکت بود، شناسايي كند.

Israel, in the near future , the arrival of the aircraft , Privacy Hvayyash , the retaliation will be Defense Secretary in Israel :

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی