شمانیوز
شما نیوز

در مجمع عمومی سالیانه هلدینگ خلیج فارس مطرح شد ؛

رشد چشمگیر تولید و کسب جایگاه هجدهم در بین شرکت‌های پتروشمی برتر جهان

 رشد چشمگیر تولید و کسب جایگاه هجدهم در بین شرکت‌های پتروشمی برتر جهان

مجمع عمومی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) امروز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با حضور علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و سهامداران این شرکت برگزار شد. در این جلسه که با حضور اصحاب رسانه نیز همراه بود، علی عسگری از دستاوردهای برجسته این شرکت در سال‌های اخیر و ارتقاء رتبه آن در سطح ملی و جهانی خبر داد.

به گزارش شمانیوز، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این جلسه که با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با دستاوردهای قابل توجهی روبرو شده است و توانسته جایگاه‌های مهمی در سطح ملی و جهانی کسب کند. این شرکت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پتروشیمی کشور، رتبه نخست در میان صد شرکت برتر ایران را به خود اختصاص داده است. این رتبه‌بندی بر اساس سودآوری، صادرات، ارزش افزوده و ارزش بازار انجام شده است. 

علی عسگری ادامه داد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق به کسب جایگاه ۱۸ام در میان ۱۰۰ شرکت برتر شیمیایی جهان شد. این ارتقا از جایگاه ۲۲ در سال مالی ۱۴۰۰ به ۱۸ در سال مالی ۱۴۰۲ نشان‌دهنده رشد و پیشرفت این گروه در عرصه بین‌المللی است. همچنین، این گروه جایگاه دوم را در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است. 

وی با تقدیر از زحمات مدیران و کارگران این مجموعه، بیان کرد: از مقام بیست و هفتم در بین شرکت‌های برتر پتروشیمی جهان لله ارتقاء پیدا کردیم، این خیلی مهم است زیرا رقابت در سطح جهانی کار سختی است. شرکت‌های پتروشیمی به عنوان شرکت‌هایی در تراز جهانی وجود دارند و در صد شرکت جهانی رتبه‌بندی می‌شوند و ما اکنون در جایگاه ۱۸ هستیم. این موفقیت به خاطر زحمات تک‌تک مدیران، مهندسان و کارگران ما حاصل شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. 

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه با اشاره به ابعاد ملی این دستاورد، گفت: ما هم‌چنان در بین صد شرکت برتر ایرانی در بالاترین نقطه قرار داریم و به واقع برترین شرکت ایرانی به حساب می‌آییم. نکته قابل توجهی که قبل از گزارش باید ذکر کنم این است که از دو سال قبل، زحمات دوستان و تلاش‌های مؤثر در زمینه حسابداری موجب شد تا ترازنامه ما مورد تأیید سازمان حسابرسی قرار گیرد و این یک کار بسیار مهم برای شرکتی به این عظمت است. 

وی همچنین به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره کرد و افزود: ما عهده‌دار سرمایه‌های بازنشستگان کشور، از جمله بازنشستگان نفت و سهام عدالت هستیم و می‌توان گفت هلدینگ خلیج فارس در عین حال مردمی‌ترین شرکت ایرانی است، زیرا میلیون‌ها نفر سهامدار داریم. ما افتخار می‌کنیم که شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا بهترین سود و پیشرفت را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم. 

علی عسگری با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور ، گفت: سخنان امیدوارکننده‌ای مطرح شد و ما امیدواریم که محیط کسب و کار بهبود یابد و همه کشور و بورس رشد کند تا سرمایه‌گذاران سود بیشتری کسب کنند. 

وی در ادامه با ارائه چند اسلاید، به جزئیات گزارش تولید، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، همان‌طور که می‌بینید، تولید ما از ۲۳.۲ میلیون تن در سال گذشته به ۲۴.۷ میلیون تن افزایش یافته است. در سال ۱۳۹۹ میزان تولید ما ۲۰.۵ میلیون تن بود، در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۲۲.۲ میلیون تن و در سال ۱۴۰۱ به ۲۳.۲ میلیون تن رسید. در سال مورد گزارش، یعنی ۱۴۰۲، تولید به ۲۴.۷ میلیون تن رسید که افزایش ۱.۵ میلیون تنی را نشان می‌دهد. 

علی عسگری در ادامه اظهار داشت: در بین شرکت‌های ما، پتروشیمی بندر امام ۵۱۸ هزار تن، پتروشیمی پارس ۴۰۰ هزار تن و پالایش گاز بیدبلند ۶۰۸ هزار تن افزایش تولید داشته‌اند و پالایش گاز هویزه نیز ۲۷۳ هزار تن افزایش ظرفیت کار داشتند که این خود افتخارآمیز است. 

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره پیش‌بینی‌های سال آینده، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های ما، در سال ۱۴۰۳ تولید به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید. طبق گزارشی که به من داده‌اند، تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳، تولید تجمیعی گروه به ۱۹.۸ میلیون تن رسیده و حدود ۹۶ درصد برنامه را اجرا کرده‌ایم. امیدواریم که تا آخر سال به ۲۸.۷ میلیون تن برسیم که در صورت تحقق، این یک اقدام تاریخی و بزرگ خواهد بود و رشد بسیار مهمی در حدود ۱۶ درصد خواهد بود. 

وی در پایان تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری فرمودند که آرمان ما باید حدود ۸ درصد رشد در سال باشد، هلدینگ خلیج فارس به حدود ۷.۷ درصد رشد در سال تا حالا رسیده و اگر این سال هم محقق شود، از این هم عبور خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی