شمانیوز
شما نیوز

شادمهر عقیلی

بیوگرافی کامل شادمهر عقیلی / هرآنچه که باید درباره زندگی شادمهر عقیلی بدانید

بیوگرافی کامل شادمهر عقیلی / هرآنچه که باید درباره زندگی شادمهر عقیلی بدانید

در خبر زیر به بیوگرافی کامل شادمهر عقیلی ، از ازدواج و حواشی زندگی شادمهر عقیلی را میخوانید.

به گزارش شمانیوز :شادمهر عقیلی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان موسیقی ایرانی است.شادمهر عقیلی فارغ التحصیل موسیقی از هنرستان می باشد. در خبر زیر به بیوگرافی شادمهر عقیلی و همسرش پرداخته میشود. 

بیوگرافی شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی متولد هفتم بهمن ماه سال ۱۳۵۱، در کسوت خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده، ترانه سرا، تهیه کننده موسیقی و بازیگر ایرانی مشغول به کار شد که با عرضه آلبوم های موسیقی در ایران شروع به کار کرد. پس از چندی او تصمیم به عزیمت به کشور کانادا گرفته و سپس از آن جا به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد که بدین ترتیب به ادامه فعالیت هنری خود مشغول شد.

شادمهر از دوران کودکی سالهای زیادی در محله ستارخان منطقه شهرآرا سکونت داشت و پس از آن به منطقه جردن جا به جا شد.

شادمهر علاقه بسیاری به مناطق شمال کشور داشته و از نظر شخصیتی بسیار احتیاط کار و دوراندیش است. او پس از پیروزی انقلاب به عنوان اولین خواننده ای بود که در عرصه سینما همزمان در جایگاه بازیگر نیز به فعالیت پرداخت. او پیش از گرایش به بازیگری، احتمالاً فقط ماهی یکبار به سینما می رفت و اعتقاد داشت که هنر بازیگری چندان سخت نیست. شادمهر عقیلی بیان کرده بود، دستمزدی که جهت بازی در فیلم شب برهنه به کارگردانی سعید سهیلی دریافت کرده بود، در حدود ۲۰ میلیون تومان بوده است.

او در حیطه موسیقی تحت تعلیم و آموزش هیچ استادی نبود. شادمهر علاقه وافری به مادرش داشته و بسیار تاکید و پافشاری کرد که او را در کنار خود به خارج از کشور ببرد، اما مادرش تسلیم این خواسته نشد. شادمهر گرایش بسیاری به ورزش داشته و در زمینه ورزش های اسکی روی آب و شمشیربازی مدت های مدیدی فعالیت داشت. او در دورانی به طور حرفه ای به ورزش جودو و تکواندو مشغول بود. شادمهر در سنین مدرسه نیز به طور مستمر به بازی فوتبال می پرداخت و تا پیش از عزیمت به خارج از کشور از اعضای ثابت تیم فوتبال هنرمندان محسوب می شد.

فرزند برادر شادمهر به نام هومن نیز به خوانندگی می پردازد. از آنجا که شادمهر عقیلی کار با بیشتر سازها همانند سنتور و گیتار یا پیانو و ویولن را کاملاً مسلط است، توانست با تمسک به این مهارت موقعیت خوبی در عرصه موسیقی چه در داخل کشور و یا حتی در آن سوی مرزها کسب کند. ولی همواره اذعان داشته که بالاخره روزی به کشورش ایران بازمی گردد و احساس دلتنگی شدیدی برای میهنش دارد. شادمهر پس از استقرار در کشور کانادا اقدام به راه اندازی کلاس های آموزشی گیتار و ویولون نمود. طوری‌که در نیمه سال ۱۳۸۲ موفق شد که یک آپارتمان برای خود در کانادا خریداری کند. بدین ترتیب دست از اجاره‌نشینی برداشت.‌ جمله مطالبی که در خصوص زندگی شادمهرعقیلی می توان ارائه کرد چنین است که در سال ۱۳۸۰ یکی از خبرنگاران بخش خارجی واشنگتن پست به نام جان واردادرسن، پس از سفری که به ایران داشت، مقاله‌ی نگاشت که آغازگر آن، این جمله بود: «ایران اسلحه جدیدی در مقابل غرب به کار گرفته است “شادمهر عقیلی”» درست است که این نظر خبرنگار خارجی اغراق‌آمیز به نظر می رسد، ولی قابلیت های شادمهرعقیلی خیلی از این واقعیت به دور نیست.

شادمهر عقیلی

زندگی نامه

شادمهر عقیلی آخرین فرزند یک خانواده شش نفره بود که در تهران چشم به جهان گشود. شماره شناسنامه او ۸۶۰۱ بوده که از تهران خیابان جیحون صادر شد. او دارای سه برادر به نام های حمید، محمد تقی و محمد علی و همچنین یک خواهر به نام پروین داشت. یکی از برادران شادمهر در حین خدمت سربازی به درجه شهادت رسید و دیگری در واقعه دردناک زلزله رودبار درگذشت. سومین برادر او یعنی محمدعلی در سال ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت. پدر او به نام علیقلی دارای اصلیت طالقانی بوده که هنگامی که شادمهر در سنین نوجوانی بود، به علت ابتلا به بیماری سرطان فوت کرد. مادر شادمهر به نام عاصفه هم اکنون در ایران اقامت دارد. زمانی که شادمهر در سنین کودکی بود با مشاهده سازهای موسیقی به این هنر گرایش یافته و انگیزه ای جهت فعالیت در حیطه موسیقی گردید.

در سال ۱۳۷۶ شادمهر عقیلی در ترکیب یک گروه از هنرستان موسیقی به واحد موسیقی صدا و سیما ملحق شد. از اعضای این گروه می توان به فواد حجازی اشاره کرد. در این جریان بود که شادمهر با اشخاصی همچون خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا گردید. شادمهر توانست نخستین آلبوم بدون کلام خود را با عنوان بهار من که با تنظیم جدید از قطعات پیشین بود، ارائه دهد که استقبال بسیاری از آن شد و در عین حال شروع به تعامل و همکاری با سازمان صدا و سیما نمود.

به تدریج شور و اشتیاق شادمهر رو به فزونی گذاشت و عرضه آلبوم دهاتی به عنوان نقطه عطفی بود که تحول عظیمی در موسیقی پاپ ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کرد. آلبوم مذکور هم اکنون رکورد دار بالاترین فروش آلبوم موسیقی با بیش از دو و نیم میلیون نسخه می باشد.

شادمهر توانست پس از عرضه چند آلبوم پر فروش و ارائه قطعاتی همچون گل یاس که به حضرت فاطمه سلام الله تقدیم شده بود، نظر مساعد تندروهای مذهبی را هم به ترانه های خودش جلب کند.‌ او در آخرین فعالیت رسمی خود در داخل کشور، در فیلم سینمایی پر پرواز به عنوان نقش اول فیلم حضور یافت. این فیلم روایت خواننده ای است که مجوزی برای ارائه موسیقی و ترانه هایش صادر نمی شود، لذا مصمم می شود به خارج از کشور عزیمت کند.

در نهایت در سال ۱۳۸۰ شادمهر عقیلی پس از به نمایش درآمدن فیلم شب برهنه از کشور ایران خارج شد و با تلاش و جدیت به تولیداتش در عرصه موسیقی در کشور کانادا و پس از آن آمریکا پرداخت.

از آنجا که شادمهر طرفدارانی از همه مقاطع سنی به حد میلیونی را با خود همراه کرده است، به عنوان سلطان پاپ ایران لقب گرفت.‌

شادمهر عقیلی

ازدواج 

در سال ۱۳۹۰ زمانی که شادمهرعقیلی در سن ۳۹ سالگی بود، با دختری فیلیپینی الاصل به نام میا مسا آشنا شده و ازدواج کرد. ماحصل این پیوند، فرزند دختری به نام ملینا است.

ملیسا میسا دختریست که اصلیت فیلیپینی داشته و در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیا متولد شد. او در رشته طراحی صحنه تئاتر از دانشگاه سن دیگو موفق به کسب مدرک گردید.‌ ملیسا نسبت به رشته طراحی جواهرات گرایش بسیاری داشته و در عرصه طراحی مروارید مدارکی اخذ کرد. با توجه به اینکه ملیسا در حیطه طراحی موفقیتی عایدش نشد، در زمینه رقص به فعالیت پرداخت. او به عضویت دو شرکت درامده که به کشورهای بسیاری سفر می کند. حتی مدتی نیز در کشور آلمان سکونت داشت.

ملیسا میسا با توجه به شرکت در ویدیو های شادمهر عقیلی با او آشنا شده و ارتباط دوستی برقرار شد، که پس از آن با یکدیگر ازدواج کردند. او تسلط زیادی به زبان فیلیپینی داشته و همچنان در زمینه طراحی مرواریدهای فیلیپینی مشغول به کار است.

زندگی هنری

پدر شادمهر از جانبازان جنگ تحمیلی ایران و عراق بود و زمانی که شادمهر به عنوان یک دانشجوی جوان مشغول به تحصیل بود، دار فانی را وداع گفت. شادمهر عقیلی با تشویق و ترغیب برادر و مادرش تحصیل در هنرستان موسیقی را آغاز کرد. او تا قبل از رسیدن به سن ۱۲ سالگی، مهارت نواختن پیانو و ویولون را کسب کرد. شادمهر همچنین در نواختن گیتار مهارت و تبهر بسیاری دارد.

او از ایام کودکی با توجه به سازی که برادرش آن را می نواخت به عرصه موسیقی گرایش یافت ولی در سال ۱۳۶۷ هنگامی که در سن ۱۶ سالگی بود، به شکل جدی فعالیت خود را با نواختن پیانو آغاز کرد.‌

شادمهر پس از آن با ورود به هنرستان به آموزش ساز ترومپت و ویولون پرداخت و سپس به شکل خودآموز، مهارت نواختن سنتور را نیز فرا گرفت.

از تشکیل گروه تا سربازی:

در سال ۱۳۶۹ زمانی که شادمهر ۱۸ سال داشت، همراه چند تن از دوستانش یک گروه موسیقی را پایه گذاری کرد که در آنجا با نوازندگی سعی کرد جهت اجرا و رسیدن به درآمد، شرایط نمایش را در کشورهای عربی برای گروهشان مهیا کند.

ولی پس از گذشت دو سال و فعالیت در ترکیب این گروه، نتیجه مطلوبی عایدشان نشد. سرانجام در سال ۱۳۷۰ به خدمت سربازی عازم شد. در این زمان توانست با دریافت امریه ورزشی در رشته شمشیربازی، در این حیطه فعالیت کرده و در پادگان نظامی ماندگار نشود.

ترک ایران

در سال ۱۳۸۰ شادمهر عقیلی قبل از به نمایش درآمدن فیلم شب برهنه، به کشور کانادا عزیمت کرد.‌ او توانست در آنجا با شرکت نوا مدیا قراردادی را منعقد کند.‌ پس از آن در زمان اندک باقی مانده تا عرضه نخستین آلبوم در کشور کانادا، به یکباره آلبوم مذکور با کیفیت خیلی پایین در بازار ایران ارائه گردید. حتی برخی از آهنگ هایی که به هیچ وجه تمایلی به انتشار آن نداشت در این آلبوم عرضه شده بود. پس از گذشت یک ماه از این جریان آلبوم او رسماً با عنوان خیالی نیست ارائه شد. دومین ترک این آلبوم به نام ژینا در زمره نخستین تکنو ترنس های ایرانی محسوب می شود. پس از عرضه این آلبوم و به علت نبودن تعداد سه آهنگ به نام های باور، می خوام برم و فال قهوه در آلبومی که یک ماه پیش از آن به شکلی در ایران لو رفته بود، مجدداً این آلبوم متشکل از سه آهنگ جدید و با عنوان فال قهوه در ایران به فروش رفت.

کنسرت:

تا به اکنون شادمهر عقیلی در بسیاری از کشورها، کنسرت های خود را به نمایش در آورده است. شادمهر نیز همانند اکثریت خواننده ها در شهرهای شناخته شده و مشهور دنیا کنسرت های خود را اجرا کرده که همواره مورد استقبال بی نظیر مردم و مخاطبان قرار گرفته است. در مرداد ماه یکی از سال های اخیر او کنسرتی در شهر باکو اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت.‌ باکو شهری است که مجهز به سالنهای بزرگ و مناسبی جهت اجرای کنسرت بوده و فاصله اندکی نیز از کشور ایران دارد. لذا اغلب مواقع بسیاری از مردم ایران در آنجا حضور پیدا می کند. در این میان کنسرتی که در سالن الکترا هال باکو اجرا شد، تعداد قابل توجهی از ترانه دوستان در آن حضور داشتند. حتی برخی از تورهای مسافرتی جهت جذب مخاطب بیشتر، اقدام به فروش تور باکو افزون بر بلیط شرکت در کنسرت شادمهر می کنند.

حاشیه های زندگی شادمهر عقیلی

با توجه به اینکه شادمهر عقیلی در جهت کسب مجوز برای آهنگ هایش و همچنین آلبوم آدم و حوا، از سوی وزارت ارشاد و شورای موسیقی علی رغم دوندگی زیاد، به دلایل واهی با عدم موفقیت مواجه شده و به دنبال آن ممنوع صدا و ممنوع تصویر خوانده شد، برخلاف میل درونی اش مصمم شد که کشور را ترک کند تا بدین طریق فعالیتش را در عرصه موسیقی و خوانندگی در کشورهای خارجی به طور گسترده ادامه دهد. لذا در این راستا ابتدا به کشور کانادا شهر تورنتو عزیمت کرد. او در مدت چهار سال اقامت در کشور کانادا سه آلبوم به نام های خیالی نیست، آدم فروش و پاپ کورن را به بازار عرضه کرد که مورد استقبال فراوان مردم ایران در داخل و خارج کشور قرار گرفت. شادمهر پس از آن به کشور آمریکا مهاجرت نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی