شمانیوز
شما نیوز

رتبه بندی معلمان | معلمان بازنشسته

خبر فوری برای معلمان / تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان

خبر فوری برای معلمان / تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان

مسئله رتبه بندی معلمان بسیار مهم است که باید حتما به آن بها داده شود.

به گزارش شمانیوز: رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین بخشهایی است که برای تمامی افراد سوالهای زیادی را ایجاد کرده است. رتبه بندی معلمان علاوه بر مشخص نمودن مقطع تحصیلی و حقوق افراد، باعث بهبود در آموزش هم میشود. برای همین رتبه بندی معلمان برای تمامی افراد مهم است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر چه خبر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

آیین‌نامه جدید رتبه‌ بندی معلمان تدوین می‌شود

علیرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت رتبه‌ بندی معلمان اظهار کرد: در رتبه‌بندی معلمان دو مشکل داریم که یکی از این موارد یکی اصلاح نظام رتبه‌بندی است، همچنین وضعیت افرادی که اعتراض کردند و افرادی که رتبه ندارند و جا افتادند را پیگیری کردیم.

وی افزود: برای تعدادی از معلمان که به دلایلی رتبه‌هایشان داده نشده بود، هفته پیش دستور دادیم که انجام شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه از همه مهم‌تر آیین‌نامه ارتقای رتبه‌هاست، تصریح کرد: لازم است بدانیم سه سال گذشته است و افراد می‌خواهند رتبه جدید بگیرند که آیین‌نامه‌اش باید تدوین شود.

 

باید یک ارتباطی میان دانشگاه فرهنگیان و جامعه روحانیت تعریف شود

حجت الاسلام والمسلمین محسن روحانی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، در خصوص اجرای برنامه های آموزش و پرورش اظهار کرد: مخاطب عمده هدف طرح هایی که در آموزش و پرورش برگزار می شود دانش آموز است باید یک طرح هایی برای مربیان و معلمان برنامه ریزی شود.

وی افزود: نباید فاصله میان مربیان آموزش و پرورش با دانش آموزان انجام شود، همچنین دانشگاه فرهنگیان که خروجی آن در آموزش و پرورش است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، نباید دانشجویان دانشجوی فرهنگیان با علمای استان بیگانه باشند.

امام جمعه شهرک های غرب شیراز یادآور شد: باید یک ارتباطی میان دانشگاه فرهنگیان و جامعه روحانیت تعریف شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاسمی عضو جامعه روحانیت شیراز نیز ضمن قدردانی از طرح اصلاح ساختار فرهنگی، بیان کرد: طلابی که در آموزش و پرورش مشغول هستند نباید اتصال خود را با حوزه قطع کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: طلاب با هماهنگی حوزه با لباس روحانیت در آموزش و پرورش حضور پیدا کنند، باید به مدارس ابلاغ شود که طلبه و روحانی شاغل در آموزش و پرورش فعالیت های فرهنگی را انجام دهد و حتی امام جماعت مدرسه باشد.

این عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: نظام های جدید آموزش و پرورش، ورزش های خود را به صورت هدفمند انجام می دهند، دانش آموزان ورزش های دفاعی بدون خطر انجام دهند که موجب پویایی دانش آموزش شود.

وی گفت: اردوهای هدفمند، هدفمندی در مسائل علمی و فرهنگی، نظارت بر مشاوران و نظارت بر مدارس غیر انتفائی از جمله دیگر بخش هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

۸۶۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لرستان پذیرش شد

احمد حقی روز چهارشنبه بیان کرد: برای تامین معلمان مورد نیاز استان پذیرای ۸۶۰ دانشجوی جدید هستیم و سال گذشته نیز یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل کرده که این میزان افزایش پذیرش، بار سنگینی بر عهده دانشگاه قرار داده است.

وی ادامه داد: مشکلی که در خصوص جذب دانشجویان جدیدالورود پیش آمده بود با افزایش ۱۶۸ نفری ظرفیت و رسیدگی جدی برطرف شد و دانشجویانی که به واسطه بروز مشکل با وجود رتبه بالا نتوانسته اند جذب شوند در تکمیل ظرفیت بهمن ماه آزمون ۱۴۰۳ پذیرش خواهند شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه اهمیت ویژه‌ای دارد، اما متاسفانه با مشکلات فراوان ساختاری، زیربنایی و عمرانی مواجه است که تلاش می‌شود این مشکلات با اجرای مصوبات برطرف شود.حقی بر ضرورت برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: برخی از ساختمان‌های این دانشگاه نیازمند تخریب و نوسازی هستند تا جریان توسعه دانشگاه فرهنگیان به خوبی دنبال شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان در این استان با تصویب قطعی سه دانشکده و ۹ گروه آموزشی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع آماده شده است که در این صورت هیات امنایی با اختیارات بیشتر، ظرفیت خوبی برای جذب و بکارگیری نخبگان در قالب عضو هیات علمی و دانشجویان به منظور تامین نیاز آموزش و پرورش خواهد داشت.

وی افزود: کمبود فضای خوابگاهی از مشکلات جدی این دانشگاه است که در این راستا برای سال تحصیلی جدید، خوابگاه‌های اجاره‌ای در نظر گرفته شد که تجهیزات مورد نیاز خریداری و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

حقی ادامه داد: همچنین بخشی از فضا‌های بدون استفاده آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های فرهنگی در اختیار این دانشگاه قرار خواهد گرفت که برای ترم‌های بعد آماده سازی شود در بلند مدت نیز طرح جامع پردیس‌های این دانشگاه اجرا خواهد شد.

خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی