شمانیوز
شما نیوز

بحران هویت؛ موضوع یک نمایشنامه برای کودکان

بهاره میرزاپور گفت: دو نمایشنامه با نام‌های «چمنزار عجیب» و «اتل متل یک قصه» دارم که هرکدام موضوعی مهم را روایت می‌کند.

بحران هویت؛ موضوع یک نمایشنامه برای کودکان

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: بهاره میرزاپور کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش های کودک و نوجوان در خصوص جدیدترین اثر خود گفت: دو نمایشنامه با نام‌های «چمنزار عجیب» و «اتل متل یک قصه» نوشته ام که قرار بود یکی از آن‌ها را برای اجرا در تالار هنر و دیگری را برای اجرا در فرهنگسرا‌ها آماده کنم، اما با شیوع بیماری کرونا امکان تولید نمایش جدید وجود نداشت و ما تمام این مدت را در خانه ماندیم به همین دلیل نتوانستیم تمرین‌ها را برگزار و از لحاظ مالی نیز شرایط تامین و تولید کار جدید را نداشتیم.

میرزاپور درخصوص موضوع نمایش‌های خود بیان کرد: امیدوارم بعد از این ایام، اتفاقات خوبی رخ دهد و شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم کار‌های جدید را تولید کنیم. یکی از نمایشنامه‌ها که قصد اجرای آن در تالار هنر را داشتم, «چمنزار عجیب» نام دارد که اشاره‌ای غیر مستقیم به بحران هویت است، بحران هویتی که بعد از تکنولوژی و دنیای ارتباطات مجازی، آدم‌ها را چه در نسل کودک و چه نسل بزرگسال،درگیر خود می‌کند. در واقع انسان‌ها از چیزی که هستند فاصله گرفته که فقط برای خوشایند دیگران است و به موجوداتی با هویت‌های ناشناخته تبدیل می‌شوند. این موضوع برای من بسیار مهم بود که آن را در قالب یک نمایش موزیکال برای کودکان آماده کردم.

وی افزود: نمایشنامه دیگر من «اتل متل یک قصه» نام دارد که بر اساس ضرب المثل‌های قدیمی زبان فارسی است که نسل جدید ما از این موضوع فاصله گرفته به همین علت می‌خواستم در این نمایشنامه به آن رجوع کنم تا کودکان امروز ما با این ضرب المثل‌های قدیمی آشنا شوند و داستان پیدایش ضرب المثل‌ها را در این نمایش ببینند.

میرزاپور درخصوص زمان اجرای نمایش‌ها بیان کرد: از سال گذشته نوبت اجرا برای مرداد ماه داشتم که نمی‌دانم چه تاریخی را در نظر خواهند گرفت و آیا اجرایی صورت می‌گیرد یا خیر. زیرا سالن‌های تئاتر سرپوشیده هستند و تفاوت بسیاری با سالن‌های سینما دارند، بازیگران نمایش هم درگیر پروتکل‌های بهداشتی خواهند شد، فضا‌های پشت صحنه و استیج‌ها کوچک هستند و نمی‌توان گفت شرایط به چه صورت خواهد بود، ولی امیدوارم که شرایط رو به بهبود برود.

این کارگردان تئاتر درخصوص حضور تماشاگران در سالن‌های تئاتر و اطمینان خانواده‌ها برای ورود کودکان و نوجوانان به سالن‌ها گفت: امیدوارم این اتفاق کم کم پیش برود، مطمئنا گروه‌های نمایشی با کمبود تماشاگر مواجه خواهند شد و این مسئله گروه‌ها را از لحاظ مالی و حتی از لحاظ احساسی متضرر خواهد کرد. امیدوارم همانطور که خانواده‌ها اطمینان می‌کنند و کودکان خود را به پارک‌ها و فضا‌های سرپوشیده می‌برند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطمینان کنند و با نصف ظرفیت سالن‌ها کودکان خود را به سالن‌های نمایشی بیاورند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied