شمانیوز
شما نیوز

تعمیر و تعویض موفقیت‌آمیز شیرهای گوی شناور صادرات نفت‌خام در منطقه لاوان

با همت همکاران منطقه لاوان عملیات تعویض شیرهای گوی شناور (valve)صادرات نفت‌خام (SBM) این منطقه با موفقیت انجام شد.

تعمیر و تعویض موفقیت‌آمیز شیرهای گوی شناور صادرات نفت‌خام در منطقه لاوان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران: این عملیات بنا بر اعلام نیاز مسئولان منطقه و با توجه به اینکه (SBM) یکی از پایانه‌های بارگیری نفت منطقه لاوان بوده و اهمیت این تعمیرات در جهت صادرات مطمئن و ایمن نقش بسزایی دارد؛ به همت و تلاش واحد‌های تعمیرات زیر آب، عملیات دریایی، نوسازی و تعمیرات مکانیک، و... در زیر سطح دریا و روی گوی شناور (SBM)، با تعمیر و تعویض موفقیت‌آمیز شیرهای گوی شناور صادرات نفت‌خام  با برنامه ریزی دقیق و به موقع انجام شد.

گوی شناور (SBM ) که در فاصله 5 کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد و به منظور صادرات نفت‌خام به سوپرتانکرها مورد استفاده قرار می‌گیرد،  به علت فرسودگی شیرهای انتقال نفت و امکان نشتی نفت‌خام به دریا و توقف صادرات، این شیرها تعویض شدند.

در این  عملیات، آماده‌سازی، تست هیدرو‌استاتیک، ترابری، نصب و جایگزینی شیرهای بازسازی شده 16 و 20 اینچی مستقر بر روی گوی شناور دریایی  (SBM )که با دو خط لوله قابل انعطاف (FLEX-CARGO HOSE ) نفت‌خام را از مخازن نفت لاوان به کشتی‌های نفتکش در فاصله  5 کیلومتری لاوان می‌رساند، در دو مرحله  دو روزه به پایان رسید.

گفتنی است، تخلیه چندین تن مخلوط نفت‌خام و آب دریا که در انبار پایینی گوی شناور(SBM)  قرار داشت، نقل و انتقال دریایی کشتی به کشتی ادوات و کلیه تجهیزات و کارکنان، از دشواری‌های این عملیات بوده است که خوشبختانه با موفقیت کامل به پایان رسید.

در پایان یادآور می‌شود که بارزترین جنبه کاری این عملیات موفق، هماهنگی موثر بین افراد و گروه‌ها بوده واجرای کارها با بیشترین بازدهی و دقت بالا و کمترین حضور کارکنان به دلیل فضای کم سطح شناور  SBM و با بهره‌گیری هوشمندانه از امکانات جاری انجام شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied