شمانیوز
شما نیوز

المپیک 2028

المپیک ۲۰۲۸: زمان و مکان برگزاری

 المپیک ۲۰۲۸: زمان و مکان برگزاری

در خبر زیر زمان و مکان برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۸ در لس آنجلس را میتوانید مطالعه کنید.

به گزارش شمانیوز :بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸، با عنوان رسمی "بازی‌های المپیاد سی و چهارم" (Games of the XXXIV Olympiad)، یک رویداد چندورزشی بزرگ است که از تاریخ ۲۴ تیر تا ۹ مرداد ۱۴۰۷ (۱۴ تا ۳۰ جولای ۲۰۲۸) در شهر لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. این شهر توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به عنوان میزبان انتخاب شده است و همچنین دو سایت فرعی در اوکلاهما سیتی نیز میزبان بخشی از مسابقات خواهند بود.

در ابتدا، لس آنجلس برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ نامزد شده بود. اما پس از انصراف‌های متعدد که تنها لس آنجلس و پاریس را در مناقشه باقی گذاشت، کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت تا میزبانی بازی‌های ۲۰۲۴ را به پاریس و بازی‌های ۲۰۲۸ را به لس‌آنجلس واگذار کند. این تصمیم در سیزدهمین نشست IOC در لیما، پرو، در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ به صورت رسمی اعلام شد.

این رویداد، پنجمین المپیک تابستانی و نهمین المپیک به طور کلی است که در ایالات متحده برگزار می‌شود. لس‌آنجلس پیش از این نیز میزبان بازی‌های المپیک تابستانی در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ بوده است و با میزبانی بازی‌های ۲۰۲۸، به سومین شهر پس از لندن و پاریس تبدیل خواهد شد که سه بار میزبان این رویداد مهم بوده است. همچنین، لس‌آنجلس اولین شهر غیر اروپایی است که سه بار میزبان بازی‌های المپیک تابستانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی