شمانیوز
شما نیوز

استقلال

توافق موفقیت آمیز استقلال با امپراطور

توافق موفقیت آمیز استقلال با امپراطور

باشگاه استقلال در این هفته حواشی های بسیار داشت که یکی از آنان انتخاب مربی بود.

به گزارش شمانیوز؛ باشگاه استقلال گزینه های مطرح و سرشناسی برای جایگزینی جواد نکونام در نظر گرفته است. بررسی های لازم از سوی مدیران باشگاه استقلال به مرحله انتهایی نزدیک می شود و به احتمال قوی در ابتدای هفته بعد، سرمربی جدید آبی ها به طور رسمی معرفی خواهد شد.

طبق آخرین شنیده ها، سکاندار جدید استقلال به شدت محبوب و پرافتخار است و این نابغه اروپایی به توافقات اولیه با هلدینگ دست پیدا کرده است. پیشنهاد مدیران باشگاه استقلال نظر مثبت گزینه نهایی نیمکت آبی ها را جلب کرده و وی به زودی راهی تهران خواهد شد.

فرآیند انتخاب سرمربی جدید استقلال وارد فاز جدی شده و حالا همه منتظر رونمایی رسمی از بمب جدید آبی ها هستند. مسئولان باشگاه مطابق وعده سابق خود، به سراغ یک گزینه مطرح اروپایی رفتند و نظر مثبت او را به هر نحو جلب کردند.

آبی های پایتخت برخلاف انتظارات پیش از فصل همگان، شروع بسیار بدی در لیگ بیست و چهارم داشت. علی رغم عملکرد خوب کادر مدیریتی باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی و جذب ستاره های مطرحی نظیر رامین رضاییان و گائل کاکوتا، نتایج به شدت ضعیفی حاصل شد تا هلدینگ مجبور به اخراج سرمربی تیم شود.

جواد نکونام با عملکرد ضعیفش همه را به نوعی ناامید کرد و حتی حامیان او نیز چاره کار را در برکناری او دیدند. نکونام در دو بازی آخر خود در استقلال، مغلوب پرسپولیس و السد قطر شد تا مسیرش از آبی ها جدا شود. شکست در دربی در حکم پایان کار او در استقلال بود و پس از آن هواداران خشمگین خواستار استعفای او شدند.

برخی پیشکسوتان استقلال مانند علی حمودی تا لحظه های آخر حامی نکونام بودند و عملکرد او را ضعیف قلمداد نکردند. در سمت مقابل افرادی نظیر سعید لطفی، نکونام را در حد و اندازه های استقلال ندانسته و از این جهت، سرمربی سابق آبی ها را به باد انتقاد گرفتند.

بهمن طهماسبی، بازیکن اسبق باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت آبی ها گفت: «هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم را مشخص کنند تا تیم بیشتر از این فرصت و امتیاز از دست ندهد. اگر یک آدم فوتبالی در باشگاه بود امروز این حرفها و اهمیت شان را بهتر درک می کرد. استقلال در دیدار آخر خود خیلی خوب ظاهر شد و این تیم ما را امیدوار کرد که در آینده نزدیک دوباره استقلال اوج بگیرد. البته ما نمی‌دانیم قرار است چه کسی سرمربی استقلال شود می‌گویند قرار است یک سرمربی خارجی هدایت استقلال را در دست بگیرد که این می‌تواند تا حدی ریسک داشته باشد.»

امیدوارم به سهراب اعتماد شود

او ادامه داد: «امیدوارم هر کسی می‌آید بتواند به سهراب بختیاری‌ زاده اعتماد کند و توصیه‌های این استقلالی قدیمی را بپذیرد. اگر قرار باشد مربی جدید بیاید و بخواهد یکی یکی ازیکنان استقلال را تست بزند تا با شرایط آنها آشنا شود آن وقت ما باز هم تا پایان نیم فصل امتیاز از دست می‌دهیم و رسماً این فصل را از دست خواهیم داد.»

هواداران استقلال در خصوص آینده باشگاه نگرانی های به حقی دارند که می توان دغدغه های آنان را درک کرد. مدیران استقلال در طی فصول گذشته و در راستای تصمیمات عجیبشان، موجبات دلخوری دوست داران باشگاه را فراهم کردند. این بار و طبق ادعای مدیران باشگاه، تنها و تنها استخدام یک سرمربی خارجی در دستور کار قرار دارد و خبری از گزینه ایرانی نخواهد بود.

از ابتدای هفته جاری گزینه های متعددی برای تصدی پست سرمربیگری آبی ها از سوی رسانه ها مطرح شده و مذاکرات فشرده ای با آن ها صورت گرفته است. در ادامه به معرفی برخی از این گزینه ها می پردازیم و شخص منتخب را به شما معرفی می کنیم.

 

۳ گزینه و انتخاب نهایی هلدینگ برای استقلال

فیلیپ مونتانیه:

مربی ۵۹ ساله فرانسوی، با سابقه قهرمانی در لیگ ۲ فرانسه با تولوز، تجربه مربی‌گری در تیم‌های رئال سوسیداد، ناتینگهام فارست و استاندارد لیژ را دارد. او توانست رن را به فینال جام حذفی فرانسه برساند و جام حذفی فرانسه را با تولوز فتح کند

 

خولیو ولاسکوئز:

این مربی ۴۳ ساله اسپانیایی هدایت تیم‌های مختلفی از جمله ویارئال، رئال بتیس، اودینزه و فورتونا سیتارد را برعهده داشته است.

 

فاتح تریم:

مربی پرافتخار ترکیه‌ای، با گالاتاسرای به هشت قهرمانی لیگ ترکیه و یک قهرمانی جام یوفا در سال ۲۰۰۰ دست یافته است. او همچنین سه دوره هدایت تیم ملی ترکیه را برعهده داشت و در یورو ۲۰۰۸ این تیم را به نیمه‌نهایی رساند.

از میان این سه گزینه مطرح و رزومه دار، یک سرمربی در نزدیکی باشگاه استقلال قرار دارد و طبق آخرین شنیده های گسترش نیوز، توافقات ابتدایی میان طرفین حاصل شده است. فاتح تریم از پیشنهاد هلدینگ استقبال کرده و چراغ سبز اولیه خود را به فرشید سمیعی نشان داده است.

امپراطور فوتبال ترکیه در گذشته پیشنهادات خوبی از سوی دو باشگاه محبوب تهرانی دریافت کرده بود اما هر بار یک مسئله مانع از پیوستن وی به یکی از این دو باشگاه فراهم می‌شد اما حالا بستر لازم برای وقوع اتفاق دلخواه دوست داران باشگاه استقلال مهیا شده و تنها توافق روی جزییات باقی مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی