شمانیوز
شما نیوز

پاداش شیرین شکست مراکش؛ خیز برای صدر آسیا

حضور در جام‌جهانی و بازی در گروه مرگ شاید خیلی هم به ضرر ایران نشود و شگفتی ایران در این دوره بتواند آقایی آسیا را به شاگردان کی‌روش بازگرداند.

پاداش شیرین شکست مراکش؛ خیز برای صدر آسیا

به گزارش شما نیوز ، تیم ملی ایران در آخرین رنکینگ فیفا صدرنشینی آسیا را از دست داد و اولین رده را به استرالیا واگذار کرد. دلیل رسیدن تیم ملی ایران از امتیاز ۷۲۷ به ۷۰۸ و افت در رنکینگ فیفا این بود که با نزدیکی به جام‌جهانی، تعداد بازی‌های دوستانه تیم‌های دیگر بالا رفته بود اما ایران بازی تدارکاتی زیاد و بزرگی انجام نداد تا به رده دوم برسد.

در حال حاضر با نتایج تیم ملی ایران در دو بازی اخیر شاگردان کی‌روش می‌توانند مجددا صدر آسیا را از حریف قدرتمند خود پس بگیرند. ایران در بازی دوستانه مقابل لیتوانی و اولین بازی جام‌جهانی مقابل مراکش دو برد بدست آورده که شرایط این تیم را بسیار بهتر از استرالیایی‌ها کرده است، تیمی که در اولین بازی به فرانسه بازی را واگذار کرد. برد لیتوانی امتیاز زیادی را به تیم ملی ایران اضافه نمی‌کند اما برد مراکش با توجه به برگزاری این بازی در جام‌جهانی و همچنین رنکینگ این تیم که در آفریقا در رده چهارم قرار دارد شرایط را به نفع ایران تغییر داده است.

در حال حاضر حتی اگر ایران در دو بازی بعدی جام‌جهانی هم بازنده باشد در رنکینگ ماه بعد ۷۵۴ امتیاز خواهد داشت. اگر استرالیا در دو بازی بعدی هم نتواند نتیجه بگیرد امتیازات این تیم تا ۶۵۰ سقوط خواهد کرد و ایران با اختلاف و اقتدار بهترین تیم آسیا خواهد شد. دو بازی بعدی استرالیا با دانمارک و پرو است تیم‌هایی که اگرچه به قدرتمندی پرتغال و اسپانیا نیستند اما حریف‌های سرسختی برای استرالیا محسوب می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied