شمانیوز
شما نیوز

هفته گردشگری 1403 با 300 برنامه و افتتاح 167 طرح آغاز شد

هفته گردشگری 1403 با 300 برنامه و افتتاح 167 طرح آغاز شد

نشست خبری هفته گردشگری با اعلام خبر رایگان شدن بازدید از موزه ها، تخصیص یارانه سفر برای خانوارها و تایید کمبود بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز، به مناسبت آغاز هفته گردشگری در سال 1403 علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در این نشست خبری عنوان کرد: با درخواست معاونت گردشگری6 مهرماه روز جهانی گردشگری بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی در سراسر کشور برای مردم رایگان است.

 

وی به هدف‌گذاری ثبت 150 نقطه و مکان مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در برنامه هفتم توسعه اشاره ‌کرد و افزود: ثبت مکان رویدادهای حوزه دفاع‌مقدس و روایت‌گری در این حوزه مهم است.

 

یازده شهر ایران معافیت گردشگری دارند

در ادامه علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری نیز با اشاره به اینکه پویش سرمایه‌گذاری و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی با شهرداری‌ها از سال قبل شروع شده است، ادامه داد: شوراهای اسلامی تهران، اصفهان، زنجان، تبریز، قزوین، خرم‌آباد، تنکابن، اهواز، اردبیل، همدان و سنندج توافقات خوبی داشته باشیم و اکثرا یا معافیت کامل عوارض ساخت و ساز را برای تاسیسات گردشگری داشتند و یا بخش قابل توجهی از عوارض را حذف کردند که در راستای تحقق شعار سال گذشته مبنی بر تقویت حوزه سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

ایران ناامن نیست، تصویر ناامن است 

شالبافیان درباره تاثیر اتفاقات منطقه و ارائه تصویر نامناسب درباره امنیت ایران از سوی برخی رسانه‌های خارجی در جذب گردشگران گفت:  در کشور موضوع ناامنی نداریم اما تصویری که از کشور ارائه می‌شود می‌تواند در جذب گردشگران از برخی کشورها از جمله برخی از کشورهای اروپایی تاثیرگذار باشد. بعد از لغو روادید با کشورهای گوناگون ما از کشورهای مختلف از جمله کشورهای منطقه شاهد افزایش جذب گردشگر بودیم. آنچه که می‌تواند باعث جذب بیشتر گردشگر شود، عزم همگانی برای مقابله با ارائه تصویر مناسب از ایران باشد.

 

معاون گردشگری کشور درباره ایران‌هراسی نیز افزود: یکی از موضوعاتی که می‌تواند با ایران‌هراسی مقابله کند، حوزه گردشگری است. روایت مناسبی که انجام می‌شود می‌تواند با آنچه که ایران‌هراسی نام‌دارد مقابله کند. در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده که یک درصد از درآمدهای شرکت‌های مختلف به موضوع معرفی ایران و جاذبه‌های کشور اختصاص یابد.

  کمبود بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس

شالبافیان درباره کمبود بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نیز گفت: در زیرساخت‌های گردشگری از جمله حمل و نقل مشکل داریم. چه در حوزه حمل و نقل هوایی و چه در حمل و نقل ریلی دارای کمبودهایی هستیم. با این حال اقداماتی را انجام داده‌ایم به‌عنوان مثال در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که وسایل حمل و نقل حوزه گردشگری از معافیت گمرکی برای واردات برخوردار باشند.

 

جذب گردشگر از کشورهای لغو روادید

معاون گردشگری کشور درباره تلاش‌ها برای جذب گردشگران خارجی از کشورهای لغو روادید شده، افزود: موضوع لغو روادید موضوعی است که می‌تواند موجب تنوع بازار شود. روند جذب گردشگر از کشورهایی که لغو روادید شده‌اند، روند افزایشی است به گونه‌ای که با برخی از کشورهای لغو روادید شده رشد بین ۲۵ تا ۳۰ درصدی رشد جذب گردشگران را داشته‌ایم.

**تخصیص یارانه سفر

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تخصیص یارانه سفر برای خانوارها پرداخت و افزود: این موضوع از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حال پیگیری است. این موضوع بسیار مهم است البته نیازمند اعتباری به میزان 50 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم تحقق یابد و شاهد تخصیص یارانه سفر به خانوار باشیم.

علی رمضانپور

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی