شمانیوز
شما نیوز

روغن خوراکی

جلوی قاچاق روغن خوراکی را بگیرید

قاچاق و واسطه‌گری، دلالی و رانت، موضوعاتی که این روزها نمکی بر زخم‌های مردم، خصوصا مناطق محروم و مرزنشینان شده است. اقلام معیشتی مانند روغن خوراکی که به گفته نماینده سیستان و بلوچستان به سختی و با ارز دولتی تامین می‌شود چرا باید به دلیل قاچاق، کمیاب شود؟

جلوی قاچاق روغن خوراکی  را بگیرید

به گزارش شمانیوز : در شرایطی که فشارهای اقتصادی سبب شده تا مردم به سختی اقلام معیشتی و کالاهای اساسی مورد نیاز خود را تامین نمایند، معضلی به نام قاچاق و دلالی سبب شده تا روزهای پایانی سال بر مردم تلخ باشد و نگاهی سرد به شروع سال جدید و عید نوروز داشته باشند. در این میان سهم مردم مناطق محروم و مرزنشینان بیشتر از قبل شده است. 

روغن خوراکی از جمله کالاهایی است که به گفته نماینده استان سیستان و بلوچستان با ارز دولتی تأمین می شود ولی به جای اینکه بر سر سفره های مردم باشد به سهولت قاچاق می شود و به همین دلیل کمیاب شده است.

محمد کریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در این باره اظهار داشت: متاسفانه در کنار قاچاق سوخت از مرزهای استان سیستان و بلوچستان قاچاق روغن به میزان زیاد هر روز از همین مرزها اتفاق می افتد و معضلات زیادی را برای مردم این استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه روغن در استان سیستان و بلوچستان به دلیل معضل قاچاق کمیاب شده است بیان داشت: روغنی که ارز دولتی برای آن تأمین می شود تا به سهولت بر سر سفره های مردم باشد چرا باید به این وسعت قاچاق شود.

عزیزی درباره روش تامین روغن خوراکی مردم این استان افزود: روغن از استان های مختلف به مرزهای سیستان و بلوچستان می رسد و قاچاق می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها گفت: راهکار دولت برای جلوگیری از قاچاق روغن چیست؟ وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و کشاورزی برای حل این مشکل چه برنامه ای دارند؟ در حال حاضر خیلی از کارخانه های سیستان و بلوچستان(تن ماهی) به دلیل نبود روغن چرخه تولیدشان به مشکل خورده و ممکن است که تعطیل شوند و خیلی از کارگران بیکار شوند.

وی ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای مبارزه با قاچاقچیان بیان داشت: می طلبد که در این حوزه مسئولان استان سیستان و بلوچستان را ویژه تر ببینند. در حال حاضر باید چرخه تولید و توزیع درست و اصلاح شود و مشخص باشد که روغنی که از کارخانه خارج می شود آیا به دست مصرف کننده می رسد یا قاچاق می شود.

کالاهای اساسی و اقلام معیشتی با زندگی و حیات مردم ارتباط مستقیمی دارد و بارها از جانب رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری این نکته گوشزد شده که نباید خللی در تامین آنها باشد و مسئولان انتظامی و دولتی موظفند تا با رانت و قاچاق آنها به طور جدی برخورد کنند. 

ضروری است تا دستگاه های مسئول و نهادهای نظارتی بر این موضوع و موضوعاتی از این قبیل که معیشت و حیات مردم را به خطر می‌اندازد، حتما ورود کرده و با برخورد درست و به هنگام جلوی این گونه دست‌اندازی ها را بگیرند تا مردم و خصوصا مرزنشینان و مناطق محروم مرارت کمبود و تامین معیشت را نداشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی