شمانیوز
شما نیوز

قیمت جهانی نفت

قیمت نفت به ۲۰۰ دلار می رسد

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا ضمن تأکید بر عدم توانایی آمریکا در جایگزین کردن نفت روسیه هشدار داد تحریم نفت و گاز روسیه قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

قیمت نفت به ۲۰۰ دلار می رسد

به گزارش شمانیوز: قیمت نفت در بازار جهانی نسبت به دو ماه گذشته با افزایش ۴۵ دلاری روبرو شده است و به نظر می رسد روند افزایشی خود را حفظ کند. به گفته «اسکات شفیلد» مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا، اگر نفت و گاز روسیه تحریم شود قیمت نفت تا 200 دلار در هر بشکه بالا می‌رود. 

طی یک هفته اخیر قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته و در برخی از معاملات نیز به ۱۲۰ دلار به ازای هر بشکه نیز رسید که این میزان در ۱۱ سال گذشته بی سابقه بوده است.با این حال قیمت برنت دریای شمال هم اکنون در بازار جهانی به ۱۱۸ دلار و ۱۱ سنت رسیده که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با ۷ دلار و ۶۵ سنت افزایش، رشدی ۶.۹۳ درصدی را تجربه کرده است.

قیمت نفت همچنان رکورد می شکند

قیمت نفت خام سبک ایران طی دو روز گذشته ۱۱۱ دلار و ۹۷ سنت در بازارهای جهانی به فروش رسیده که رشدی ۳.۷ درصدی یا به عبارت دیگر ۳ دلار و ۳۴ سنتی نسبت به معاملات گذشته داشته است. بنا بر گزارش مهر، قیمت نفت در بازار جهانی نسبت به دو ماه گذشته با افزایش ۴۵ دلاری روبرو شده است و به نظر می رسد روند افزایشی خود را حفظ کند.

همچنین قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به ۵ روز پیش ۲۴ دلار، نسبت به ۲۰ روز پیش ۲۶ دلار و نسبت به دو ماه گذشته ۴۴ دلار رشد قیمتی به خود دیده است.هم چنین امروز قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در بازار جهانی ۱۱۵ دلار و ۶۸ سنت معامله شد که نسبت به آخرین قیمت‌های معامله شده در روز گذشته با ۸ دلار و ۱ سنت افزایش، رشدی ۷.۴۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

بر پایه این گزارش، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نسبت به ۵ روز پیش ۲۴ دلار و ۹ سنت، نسبت به ۲۰ روز پیش ۲۷ دلار و ۲۳ سنت و نسبت به دو ماه گذشته ۴۵ دلار و ۲۵ سنت رشد قیمتی به خود دیده است. قیمت بسته نفتی اوپک نیز به ۱۱۷ دلار و ۶ سنت به ازای هر بشکه رسیده که نسبت به روز گذشته با افزایش ۴ دلار و ۸۶ سنتی رشدی ۴.۳۳ درصدی را تجربه کرده است.

 قیمت نفت، ۲۰۰ دلاری می شود

بر اساس گزارش راشاتودی؛ اسکات شفیلد مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا، گفت: «تنها راه متوقف کردن پوتین، تحریم صادرات نفت و گاز روسیه است. اما اگر دنیای غرب اعلام کند قصد تحریم نفت و گاز این کشور را دارد، قیمت نفت می‌تواند به راحتی تا 200 دلار در هر بشکه بالا رود».

وی با تأکید بر اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا صنعت شیل آمریکا افزایش تولید لازم را انجام دهد، هشدار داد آمریکا نمی‌تواند در سال جاری میلادی محموله‌های نفت خام روسیه را جایگزین کند.

اختلال در زنجیره‌های عرضه باعث محدود شدن فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا شده و وال‌استریت هم ترجیح می‌دهد شرکت‌های نفتی از درآمد فروش نفت خود برای پرداخت سود سرمایه‌گذاران استفاده کنند تا حفاری چاه‌های جدید.

شفیلد گفت: «ما نمی‌توانیم روند کار خود را در سال جاری میلادی تغییر دهیم. من در مورد یک برنامه 2 تا 3 ساله صحبت می‌کنم. حتی اگر چاه‌های جدید حفاری شود، 6 ماه طول می‌کشد تا به اولین تولید برسند. ما با کمبود نیروی کار، کمبود تجهیزات حمل‌ونقل و کمبود چاه‌های نفتی مواجه هستیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه تقاضا برای تحریم انرژی روسیه را رد کرد و گفت این اقدام بیش از مسکو به آمریکا آسیب می‌رساند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied