شمانیوز
شما نیوز

دعا | دعا کردن | نقش دعا در درمان بیماری

دعا کردن در درمان بیماری چه نقشی دارد؟/دعا کنید تا از شر بیماری در امان باشید

دعا کردن یکی از فرایض مذهبی هر مسلمان است که بوسیله آن چیزی را از خدای خود طلب می‌کند. در این نوشته نقش دعا در درمان بیماری را قرار داده ایم.

دعا کردن در درمان بیماری چه نقشی دارد؟/دعا کنید تا از شر بیماری در امان باشید

دعا کردن یکی از فرایض مذهبی هر مسلمان است که بوسیله آن چیزی را از خدای خود طلب می‌کند. دعا کردن به انسان آرامش می دهد و او را بنده مخلص تری در نزد خدا قرار می دهد. دعا کردن همیشه یا نیت همراه است و در دفع بلا کاربرد دارد. در این نوشته نقش دعا در درمان بیماری را قرار داده ایم.

سنت الهی، بر درمان بیماری‌ها به وسیله داروهای طبیعی نهفته است و عدم رجوع به آن، نشانه عدم عقلانیت انسان است؛ اما دعا با فراهم بودن همه شرایط در درمان برخی بیماری‌ها مؤثر است و این تأثیر در راستای قانون اسباب و مسببات و از سنن دیگر الهی در درمان بیماری‌ها است.

دعا

 در شماره ۱۸ فصلنامه علمی ـ تخصصی «پاسخ» مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه که بر اساس سیاست پاسخ‌دهی به شبهات موجود در فضای فکری جامعه جهت استفادۀ اهل مطالعه و فکر منتشر می شود، مقاله ای به قلم محمد محمدرضایی و محمود امیریان با عنوان «نقش دعا در درمان بیماری‌ها (کرونا)» منتشر شده که در آن می خوانیم:

بحث شرور و رابطه آن با وجود و صفات خدا، از مسائل مهمی است که ذهن متفکران را همواره به خود مشغول داشته است. در حال حاضر که جوامع بشری گرفتار بیماری کرونا است، رابطه شر و دعا در جامعۀ جهانی به طور عموم و در جوامع ایمانی به طور خصوص، دارای اهمیت است.

امروزه سؤالاتی مانند اینکه آیا در جامع کنونی با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی به دعا کردن برای درمان بیماری‌ها هست؟ و آیا دعا جایگزین مداوای مادی بیماری می‌شود؟ ـ مطرح است.

در یان مقاله بر ایمن باوریم که سنت الهی، بر درمان بیماری‌ها به وسیله داروهای طبیعی است و عدم رجوع به آن، نشانه عدم عقلانیت است؛ اما دعا با فراهم بودن جمیع شرایط در درمان برخی بیماری‌ها مؤثر است و این تأثیر در راستای قانون اسباب و مسببات و از سنن دیگر الهی در درمان بیماری‌ها است.

علاوه بر این کارکردهای دیگری برای دعا مانند در امان بودن از وسوسه‌های شیطان، کسب آرامش، امید به زندگی و تقویت سیستم ایمنی بدن، وجود دارد.

دعا کردن یک فریضه دینی در بین همه مسلمانان و به خصوص مسلمانان ایرانی است. برای دعا کردن جا و مکان خاصی تعرفی نشده و هرجایی که باشید می توانید دستان بندگی خود را بالا ببرید و به درگاه خدای متعال دعا کنید تا حاجتتان برآورده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی