شمانیوز
شما نیوز

یارانه

افرادی که از دریافت یارانه محروم شدند | جزییات یارانه در سال جدید

افرادی که از دریافت یارانه محروم شدند | جزییات یارانه در سال جدید

یارانه چه افرادی حذف می شود و چه افرادی در سال جدید یارانه می گیرند.

 یارانه چه افرادی حذف می شود و چه افرادی در سال جدید یارانه می گیرند.  یارانه معیشتی امسال با اما اگر هایی همراه است. یارانه نقدی در سال جدید معلوم نیست چه سرنوشتی دارد. یارانه قرار است برای خریداران ارز دولتی حذف شود.  کالابرگ جایگزین  یارانه نقدی  خواهد شد.

سخنگوی دولت از موافقت هیأت وزیران با تعیین ۹۰۰ هزار تومان برای کمک‌هزینه مسکن کارگران خبر داد. «علی بهادری جهرمی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کمک‌هزینه مسکن کارگران در جلسه هیأت وزیران بررسی و مبلغ ۹۰۰ هزار تومان که از سوی شورای عالی کار پیشنهاد شده بود، تصویب شد.

وی در همین راستا متذکر شد که کسی از کارت ملی دیگران چه برای تراکنش بانکی در داخل مغازه و چه برای دریافت ارز سوءاستفاده نکند و توضیح داد که اینها جزو مواردی هستند که برای دهک‌بندی افراد و خانوارها و پرداخت یا قطع یارانه ملاک قرار می گیرند.عده‌ای درخصوص دستاوردها و عملکردشان در طول یک دهه گذشته تدبّر و استغفار کنند

بهادری جهرمی همچنین گفت: بعضی علاقه دارند دنبال حاشیه بروند ولی دولت باید به اصل بپردازد؛ آنقدر مردم و مملکت کار دارند که وقت رسیدن به حاشیه را نداریم.

وی افزود: ماه رمضان ایام برکت و غفران الهی است برخی‌ها در رابطه با کارهای گذشته خودشان، دستاوردها، گزارش‌ها و نتیجه آماری عملکردشان در طول یک دهه گذشته تدبر و یک مقدار استغفار کنند.

بر اساس قانون بودجه تکلیف دولت همین است و دولت باید به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم کالای اساسی بدهد. اما دولت بارها اعلام کرده که توان مالی انجام چنین کاری را ندارد و حتی نمایندگان مجلس هم چنین مساله‌ای را پذیرفته‌اند. از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به تورم موجود، ارزش یارانه نقدی 300 هزار تومانی آب رفته و به 100 هزار تومان رسیده است. یعنی اگر دولت بخواهد سبد کالایی به مردم بدهد هزینه آن بیش از 300 تا 400 هزار تومان است و همین مساله علت فرار دولت از پرداخت یارانه نقدی است.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه -۸ آبان- مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری( اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱)، ردیف ۷ این لایحه درباره افزایش کمک معیشت جانبازان تصویب شد.

در ردیف ۷ این لایحه آمده است: کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر فاقد شغل ودرآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب  ۳/  ۴/ ۸۶ به ( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۵۶) ریال وکمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل ودرآمد به( ۰۰۰/  ۰۰۰/ ۴۵) ریال افزایش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • نیکان

    سلام ما که ایثارگریم تاحالا هیچگونه وجهی دریافت نکردیم چرا قانون درست اجرا نمی‌شود جای تعجب است ؟

تبلیغات متنی