شمانیوز
شما نیوز

خودروسازی سایپا

تحقق رشد تولید در گروه خودروسازی سایپا

گروه خودروسازی سایپا که یک عملکرد فوق‌العاده را در سال گذشته با صفر کردن خودروهای دپو شده در پارکینگ و تکمیل خودروها و عرضه به موقع به متقاضیان در قالب طرح‌های سامانه یکپارچه و عرضه بدون قرعه‌کشی از خود برجای گذاشت، در سال ۱۴۰۲ عملگرایی را در راستای تحقق شعار سال بر رشد تولید مبنا قرار داده است و در این مسیر تاکنون به تولید ۳۰ هزار دستگاه رسید.

تحقق رشد تولید در گروه خودروسازی سایپا

به گزارش شمانیوز، گروه خودروسازی سایپا در عمل محور رشد تولید در شعار سال را به اجرا گذاشته است. عمل به رشد تولید براساس شعار نیست و این موضوع در آمار تولیدی خودروسازان نارنجی‌پوش ایرانی دیده می‌شود. تولیداتی که دیگر کسری قطعه ندارد و به صورت تکمیل شده و بدون قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه می‌شود.

عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا نسبت به‌سال‌های گذشته بسیار بهبود یافته و با سرعت خودروها تحویل متقاضیان می‌شود. به‌طور قطع این رویه تاثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. رشدتولید در فرایندهای تولیدی سایپا حتی دیده می‌شود که در این راستا می‌توان به مقایسه تولیدات این گروه خودروسازی در سال گذشته و سال ۱۴۰۲ پرداخت.

در سال گذشته تولید خودرو در کشور 39 درصد افزایش داشته است این در حالی است که مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت برنامه‌ریزی‌ها را برای سال ۱۴۰۲ و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید در جهت کاهش تورم بیش از یک‌میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو اعلام کرده است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت درباره عملکرد سایپا معتقد است که گام دوم تحول صنعت‌خودرو در این گروه خودروسازی آغاز شده است.

براساس این گزارش، آمار تولید خودروسازی سایپا در حالی حکایت از رشد ۴۱ درصدی دارد که این خودروساز در فروردین ماه سال گذشته تنها ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود و اکنون این عدد بدون هیچ کسری قطعه و به صورت کاملا خودروهای تجاری به ۳۰ هزار دستگاه رسیده است. فروردین‌ماه سال 1401، روزانه یک‌هزار و 300 دستگاه خودرو تولید می‌شد و امسال عدد روزانه تولید به 2 هزار و 200 دستگاه رسیده است که نویدبخش تثبیت تولید خودرو در کشور است.»

گروه سایپا از سال گذشته به‌نحو مطلوبی درحوزه طراحی و توسعه خودرو ورود کرده و حاصل این تلاش‌ها معرفی 9 محصول بومی خودروسازان به‌بازار است. از این رو، در سال جاری شاهد تنوع محصولات در بازار خواهیم بود. سایپا تمام محصولات خود را با توجه به‌برنامه افزایش تولیدی که داشته، تحویل داده است. این بدان معناست که تمام متقاضیان گروه سایپا محصولات خود را به‌صورت سه‌ماهه تحویل گرفته و در فهرست انتظار قرار نگرفتند.

گفتنی است؛ گروه خودروسازی سایپا، در راستای رشد تولید و کمک به تنظیم بازار خودرو، موفق شد تا پایان روز 16 اردیبهشت‌ماه، تعداد 50 هزار و 653 دستگاه خودرو تولید کند. این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد 50 درصدی همراه بوده است. سال گذشته در بازه زمانی یاد شده 33 هزار و 607 دستگاه خودرو، تولید شده بود. پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت‌ماه تولیدات گروه سایپا بیش از فروردین‌ماه افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied