شمانیوز
شما نیوز

هواشناسی

هشدار هواشناسی | هوای سه شهر استان خوزستان در وضعیت نارنجی

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره وضعیت جوی استان اطلاعاتی داد.

هشدار هواشناسی | هوای سه شهر استان خوزستان در وضعیت نارنجی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از امروز تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط استان خوزستان است.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد:  از اواسط روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده با جنوبی شدن جریانات در بعضی ساعات شاهد افزایش رطوبت در نوار ساحلی و مرکز استان خوزستان به ویژه ساحل شرقی استان خواهیم بود. تا فردا شمال خلیج فارس مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۹ و ایذه با ۱۹.۵درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۱ و ۴۸.۴ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

هواشناسی

 

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح (۱۴ تیرماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۲۷، استانداری خوزستان در اهواز ۱۱۸، ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۱۲، سوسنگرد ۱۳۷ و ایستگاه ماهشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "ناسالم برای گروه‌های حساس" بوده است.

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای اندیمشک و دزفول "قابل قبول" و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در شرایط "پاک" نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied