شمانیوز
شما نیوز

خواص آبلیمو

7 خاصیت بی نظیر ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای سلامتی

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای درمان یبوست : روغن زیتون معده را نرم می کند، در حالی که آب لیمو روند هضم را تسریع می کند، و مشکل سو هاضمه که منجر به نفخ می شود، را رفع می کند. علاوه بر این اختلالات گوارشی و زخم معده یا ورم معده را نیز درمان می کند.

7 خاصیت بی نظیر ترکیب روغن زیتون و آبلیمو برای سلامتی

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون ترکیبی سرشار از ویتامین ها و فواید عالی برای سلامتی است . اما به دلیل کالری بالا نمی تواند به صورت آزاد و مقدار زیاد در برنامه رژیم غذایی روزانه ما قرار بگیرد

به تازگی بسیاری از مردم به طب مکمل گرایش پیدا کرده اند . این درمان های جایگزین به اندازه طب کلاسیک موثر نیستند ، با این حال ، چون این نوع درمان ها بسیاری از عوارض جانبی طب مرسوم را ندارند میتوانند در بسیاری از موارد کارگشا باشند .

همچنین ، این نوع درمان علاوه بر اینکه فواید متعددی می تواند برای شما داشته باشد معمولا در دسترس همه افراد قرار دارد . اگرچه درمان با طب مکمل بسیاری از بیماری ها را درمان نمی کند ، اما ثابت شده است که می تواند علائم مرتبط با بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد .

یکی از مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی که امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم روغن زیتون است . همانطور که میدانید روغن زیتون یک روغن سالم است و به دلیل ارزش غذایی بالا و تنوع استفاده از آن در پخت و پز انواع غذاها ، یکی از محبوب ترین روغن ها به شمار می آید .

روغن زیتون و لیموترش

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون یک درمان خانگی قدرتمند است . این ترکیب شگفت انگیز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی است که می تواند سیر پیشرفت برخی از بیماری ها را کند کرده و از عوارض آنها پیشگیری کند .

مبارزه با یبوست با مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

استفاده از مخلوط آب لیمو و روغن زیتون برای صبحانه یک گزینه عالی است که می تواند با یبوست و سایر مشکلات گوارشی از قبیل نفخ و گاز شکم و ترشح زیاد اسید معده مبارزه کند .

روغن زیتون یک ملین طبیعی است . از طرف دیگر،آب لیمو ، دارای خواص ضد التهابی است و به بهبود حرکات روده کمک میکند .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون یک سم زدای قوی

هم آب لیمو و هم روغن زیتون دارای خاصیت سم زدایی هستند که به پاکسازی بدن کمک می کنند .

مخلوط کردن این دو با هم سرعت از بین بردن سموم از بدن را زیاد کرده و به بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا نیز کمک می کند . همچنین استفاده از مخلوط آب لیمو و روغن زیتون شما را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند .

فواید روغن زیتون و لیموترش

نقش مخلوط آب لیمو و روغن زیتون در کنترل کلسترول بالا

استفاده از روغن زیتون برای تنظیم چربی خون فوق العاده است . بدین ترتیب که مصرف روغن زیتون روند تشکیل پلاک در شریان ها را کند کرده و استفاده منظم آن میزان بالای کلسترول بد را کم و سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد . همچنین مصرف منظم روغن زیتون به کنترل تری گلیسیرید خون نیز کمک می کند .

استفاده از این مخلوط همچنین درمان خوبی برای مراقبت از مفاصل است . به این دلیل که مخلوط آب لیمو و روغن زیتون حاوی انواع آنتی اکسیدان ها است که استرس اکسیداتیو را کاهش داده و بدن را از شر سموم مزاحم خلاص می کند .

تقویت پوست، مو و ناخن

با استفاده از این ترکیب فوق العاده می توانید ناخنهای شکننده، ضعیف و خشک تان را تقویت کنید .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و قابض است و بدین ترتیب با مشکلات پوستی و شوره سر نیز مبارزه می کند .

با استفاده از این مخلوط به عنوان یک مکمل می توانید از شر اضافه وزن خلاص شوید . چگونه ؟

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون به تقویت کبد و کیسه صفرا کمک می کند . کبد و کیسه صفرا دو عضو مهم بدن در افزایش هضم چربی ها و تنظیم سوخت و ساز بدن هستند .

این ترکیب همچنین سرشار از اسیدهای چرب ضروری ، ادرار آور و دارای خواص ضد التهابی است که نیاز شما به استفاده از انواع داروهای شیمیایی را کمتر می کند .

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون​

این اسیدهای چرب ، سوخت و ساز چربی های ذخیره شده در شکم را افزایش داده ، همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد .

افزایش گردش خون

روغن زیتون خاصیت ضد انعقادی دارد و بدین ترتیب از تشکیل لخته های خونی جلوگیری کرده و به افزایش جریان خون کمک می کند .

از این مخلوط می توان هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده کرد . با استفاده موضعی از این ترکیب همچنین می توانید از بروز رگ های واریسی نیز جلوگیری کنید .

کنترل فشار خون بالا

این درمان طبیعی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است . دلیل آن وجود آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی موجود در آن است .

همچنین مصرف آن در وعده صبحانه به کنترل فشار خون و تنظیم ریتم قلبی نیز کمک می کند .

خواص فوق العاده روغن زیتون و لیمو 

جلوگیری از پیری زودرس بامخلوط آب لیمو و روغن زیتون

با مصرف یک قاشق مربا خوری از این ترکیب به صورت روزانه سلول های شما مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را دریافت می کنند که همین ترکیبات مانع از پیری زودرس می شوند .

ویتامین E موجود در این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی ، ورم مفاصل ، و چین و چروک در شما می شود .

فواید بسیار عالی روغن زیتون با دلگرم همراه باشید تا با فواید روغن زیتون آشنا شوید... خواص شگفت انگیز روغن زیتون هزاران هزار سال است که انسان از میوه…

طرز تهیه مخلوط آب لیمو و روغن زیتون

توجه کنید که این درمان تنها باید به عنوان یک مکمل غذایی در نظر گرفته شود و نه یک منبع اصلی تغذیه .

شما نباید بیش از یک قاشق غذاخوری در روز از آن استفاده کنید ، در غیر این صورت ، ممکن است دچار برخی از عوارض جانبی شوید .

مواد لازم :

۱/۲ قاشق غذا خوری ( ۸ گرم ) روغن زیتون

۱/۲ قاشق غذا خوری ( ۵ میلی لیتر ) آب لیمو تازه

روغن زیتون و آبلیمو تازه را با هم مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از صبحانه آن را استفاده کنید .

شما می توانید برای بهره مندی از تمام خواص این درمان ، این ترکیب فوق العاده را هر روز یا حداقل سه بار در طول هفته استفاده کنید .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied