شمانیوز
شما نیوز

عوارض مصرف بیش از حد برنج | مضررات مصرف زیاد برنج که نمی دانستید

اگر شماهم مثل خیلی از افراد عاشق غذاهای برنجی هستید طوری که تصور نمیکنید بتوان غذایی دیگر جز برنج خورد با ما همراه باشید تا از عوارض مصرف زیاد برنج آگاه شوید.

عوارض مصرف بیش از حد برنج | مضررات مصرف زیاد برنج که نمی دانستید

برنج یک وعده غذایی در بسیاری از کشور ها است. در کشورما برنج جز وعده های غذای اصلی به حساب می آید. خیلی افراد نمیتوانند چیزی جز برنج بخورند و اصلا غذایی با نون خورده شود را قبول ندارند. اما مصرف بیش از حد برنج عوارضی هم به دنبال دارد.

عوارض جانبی مصرف زیاد برنج

سمیت آرسنیک

برنج نسبت به سایر محصولات غذایی آرسنیک بیشتری جمع می کند. در واقع، این تنها بزرگترین منبع غذایی آرسنیک غیر آلی است که شکل سمی‌تری دارد. در حالی که آرسنیک غذایی به طور کلی در مقادیر کم وجود دارد و هیچ علامت فوری مسمومیت ایجاد نمی کند، مصرف طولانی مدت آرسنیک غیر آلی ممکن است باعث مشکلات عصبی مختلف در کودکان و نوجوانان شود، مانند: اختلال در تمرکز، یادگیری و حافظه، کاهش هوش و روابط اجتماعی.

برنج

 بر متابولیسم گلوکز در بدن تأثیر می گذارد

در نتیجه کالری کم و محتوای کربوهیدرات بالا، خوردن بیش از حد برنج ممکن است بر متابولیسم گلوکز و تولید انسولین در بدن شما تأثیر منفی بگذارد. این می تواند منجر به افزایش وزن، مقاومت به انسولین و حتی دیابت شود.

 ایجاد بی حالی

اگر در ناهار خود برنج زیادی میل می کنید، ممکن است بلافاصله بعد از غذا احساس خواب آلودگی کنید. این به این دلیل است که برنج کالری بالایی دارد و پس از شروع فرآیند متابولیسم بدن شما را خسته می کند.

 جایی برای رژیم غذایی متعادل باقی نمی گذارد

مصرف بیش از حد برنج یا هر ماده غذایی دیگر ممکن است باعث شود که شما از سایر مواد مغذی مورد نیاز بسیار کم استفاده کنید. با گذشت زمان بدن دچار کمبودهایی مانند ویتامین A، روی، آهن می شود.

 ایجاد نفخ شکم

برنج به راحتی معده شما را پر می کند و ممکن است احساس نفخ کنید. بلافاصله بعد از خوردن برنج به رختخواب رفتن برای سلامتی خوب نیست. اگرچه، خوبی برنج این است که به راحتی هضم می شود. همچنین پس از خوردن برنج اغلب احساس گرسنگی می کنید و این منجر به پرخوری می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied