شمانیوز
شما نیوز

هپکو

«هپکو» به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی غرب آسیا تبدیل می‌شود

استاندار مرکزی گفت: «هپکو» به‌زودی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی غرب آسیا تبدیل خواهد شد.

«هپکو» به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی غرب آسیا تبدیل می‌شود

 فرزاد مخلص‌الائمه در همایش ائمه جمعه و مدیران بخش کشاورزی، اظهار داشت: حوزه مسائل اقتصادی دغدغه توده مردم و مسئولان عالی کشور است و نگرانی‌هایی را دولت سیزدهم داشتند و تکالیفی را قرار دادند، در مجموع به جز یک رویداد سختی که به بدنه اقتصاد کشور وارد شد، روند شاخص‌های استان روند خوب و امیدوارکننده است.

وی افزود: بنده به عنوان یکی از مسئولان 31 استان از کشور اقداماتی را با همت دستگاه‌های اجرایی و سایر بخش‌ها که در کنار دولت حضور داشتند انجام و توفیقاتی در این زمینه حاصل شده است، در دو سال گذشته اقدامات انجام شده ناظر بر بخش اشتغال و بیکاری بوده است که مهم‌ترین پایه در حرکت اقتصاد کشور است، بر اساس آخرین آمار شورای اشتغال، استان مرکزی از بین 31 استان کشور رتبه دوم شاخص ترکیبی اشتغال را به خود اختصاص داده است. این رتبه‌ها از چندین شاخص درهم تندیده به دست آمده که تحت عنوان شاخص ترکیبی شناخته می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه سامانه رصد اشتغال کشور در دسترس عموم قرار دارد و آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد کشور ارائه می‌شود، تصریح کرد: نرخ بیکاری در بهار امسال از 0.8 به 5.8 درصد رسید و از میانگین کشوری به مراتب پایین‌تر است و استان مرکزی رتبه دوم نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است، البته در بیکاری یک عدم تعادل وجود دارد به طوری که نرخ بیکاری برخی از شهرها مانند زندیه، ساوه و دلیجان به صفر نزدیک است و برخی شهرهای دیگر مانند اراک، شازند و خمین بیکاری بالاتر است، اما میانگین بیکاری استان مطلوب است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: مهارت‌افزایی جزو اهداف اصلی و تاکیدات مقام معظم رهبری است که در این زمینه اقداماتی انجام شده است، در راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و در تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست را استان مرکزی دارا است. معتقد هستیم در هر کجای کشور که قرار داشته باشید نام بسیاری از شرکت‌های بزرگ استان و غرب منطقه و صاحب نام را شنیده‌اید که با چالش‌های زیادی مواجه و به خاک سیاه نشسته بودند و حساب‌های بانکی آنها مسدود شده بود و امکان اعطای ضمانت نامه بانکی در هیچ بانکی برای گرفتن کار جدید وجود نداشت و بخش زیادی از تجهیزات آنها در گمرکات توقیف شده بود، در حالی که نام این شرکت‌ها در این دوسال به هیچ وجه شنیده نشده است و هم اکنون نه تنها صدقه بگیر دولت نیستند، بلکه در اقتصاد کشور کمک شایانی دارند.

وی ادامه داد: پاییز سال گذشته و در اوج اغتشاشات دشمن و جریان سلطه رسانه‌ای استکبار در بخش کارگری متمرکز شد تا از این بخش نفعی ببرد اما در استان مرکزی که بستر آن آماده بود هیچ موردی دیده نشد و در این زمینه دستاوردی برای دشمن وجود نداشت.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: شرکت‌ها پیشران اقتصاد کشور هستند و به مانند یک لوکوموتیو کشور را به دنبال خود می‌کشانند، شرکت هپکو که بعد از یک دوران شکوفایی به خاک افتاده بود الان مجددا به روزهای شکوفایی برگشته و به شرکتی تبدیل شده که نیاز به اشتغال جدید دارد، شرکت هپکو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماشین آلات راه سازی است و به‌زودی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات معدنی غرب آسیا خواهد شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه هم اکنون ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی فعال شده است، افزود: صنایع دریا محور فراوان در استان مرکزی وجود دارد که هم اکنون در ستاد، یگان‌های دریایی فعال شده‌اند همچنین شرکت‌های جدید را در مکران تاسیس کردیم و صنایع استان آماده سرمایه گذاری در مکران هستند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: هدف دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، بالغ بر 80 هزار پروژه نیمه تمام خرد و کلان در سطح کشور در تمام حوزه‌ها وجود دارد که طبیعتا هیچ وقت تمام نمی‌شوند، اما دولت آنها را اولویت‌بندی کرده است، کاری که سال گذشته در حوزه عمرانی انجام شده حداقل معادل شش یا هفت سال گذشته است و امسال نیز حتما رکورد سال گذشته زده می‌شود.

وی ادامه داد: بالغ بر 96 کارگاه راهسازی در استان مرکزی فعال است که در گذشته سال‌ها تعطیل بوده است، سال گذشته در حوزه آبرسانی رتبه چهارم جهاد آبرسانی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه دولت به استان مرکزی اختصاص یافت به طوری که در گام نخست 10 هزار روستا هدف‌گذاری دولت بود و استان مرکزی علی‌رغم اینکه بارندگی مطلوبی نداشت اما در این زمینه عملکرد خوبی داشته و تنش آبی تعداد زیادی از روستاهای استان رفع شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بالغ بر 138 پروژه بهداشت و درمان در استان مرکزی فعال است، در تاریخ انقلاب اسلامی برای نخستین بار پروژه‌های عمرانی استان به صورت شبانه‌روزی انجام شده است به طوری که در پروژه شهدای سنجان با پیشرفت 38 درصدی ظرف یکسال 68 درصد باقی مانده تمام شد. بیمارستان ولیعصر(عج) اگر به دوباره کاری برخورد نداشت تاکنون تمام شده بود حداقل 80 میلیارد تومان دوباره کاری داشت و این امر اتمام پروژه را به تاخیر انداخت.

مخلص‌الائمه بیان کرد: هم اکنون استان مرکزی بی‌تردید قطب صنایع انرژی هسته‌ای در کشور است به طوری که ظرف پنج ماه و نیم سهام آذر آب را خریداری کردند که این امر بی‌سابقه است و هیچگاه تکرار نمی‌شود چراکه یک شرکت برشکسته گرفتار از سهامدار غیر اهل به سهامدار اهل به نام انرژی اتمی ایران واگذار شد و هم اکنون قرارداد پروژه‌های عظیمی را منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه تربیت مبلغان و کنشگران عفاف و حجاب با حضور چهرهای شاخص برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: وضعیت کشور در حوزه عفاف و حجاب برای همه به خصوص در شهرهای بزرگ مشخص است و وضعیت عمومی مناسبی در این زمینه ندارند، استان مرکزی نیز در مجموع وضعیت خوبی دارد،  برای مقابله با افراد هنجارشکن دو کار سلبی و برخوردی باید انجام شود، هر چند به مراتب بخش ایجابی تاثیر بیشتری از برخوردی دارد، ظهر تاسوعا اتفاقی در آرامستان اراک افتاد و بعد از ظهر هم عوامل مرتبط بازداشت شدند، اما شرایط برای انتشار تصاویر آنها وجود نداشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied