شمانیوز
شما نیوز

گل شمعدانی | نگه داری از گل شمعدانی

نکات طلایی برای نگه داری از گل شمعدانی | با این روش ها همیشه گل شاداب داشته باش

نکات طلایی برای نگه داری از گل شمعدانی | با این روش ها همیشه گل شاداب داشته باش

در مقاله زیر اطلاعاتی درباره شرایط نگه داری گل شمعدانی به دست می آورید که باعث می شود گل شما همیشه شاداب و سالم بماند.

 گل شمعدانی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. گل شمعدانی  به دلیل رنگ های زیبایشان و بوی خاص و خاطره انگیزی که دارند بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته اند. گل شمعدانی را می‌توان به عنوان یگ گیاه خانگی یا گل زینتی کاشت. برای اینکه شمعدانی بیشترین گل ممکن را بدهد آن را در محلی قرار دهید که بین 4 تا 6 ساعت نور خورشید را دریافت کند.

گل شمعدانی

شیوه صحیح آبیاری در هنگام نگهداری از شمعدانی

به طور کلی باید به یاد داشته باشید شمعدانی جزء گیاهان آپارتمانی است که از آبیاری زیاد خوشش نمی آید و باعث آسیب به ریشه های آن می شود. علاوه بر این این آب بیش از حد باعث شل شدن برگ ها و بیمار شدن شمعدانی می شود. بنابراین بهترین طریقه و طرز نگهداری و آبیاری گل های شمعدانی در حیاط خانه و باغچه منزل به این صورت است که بگذارید خاک باغچه خشک شود و آبیاری را مجددا انجام دهید. اگر در گلدان و در باغچه های آپارتمانی از آن مراقبت می کنید نیز خاک گلدان را قبل از آبیاری چک کنید و اگر خشک بود به آن آب دهید. به یاد داشته باشید میزان آبیاری در زمستان بسیار کم است.

دمای مناسب

یکی از دلایل قرار دادن گلدان های شمعدانی در اطراف حوض این بود که این گل ها از هوای گرفته خوششان نمی آید. بنابراین روش و نحوه نگهداری گل شمعدانی در خانه و در تابستان و زمستان به این صورت است اگر آن ها را به داخل ساختمان آورده اید سعی کنید ساعاتی از روز را پنجره اتاق را باز بگذارید تا هوای آزاد و اکسیژن کافی را دریافت کنند.

دمای معتدل رو به خنک نیز بسیار مورد علاقه آن هاست. بنابراین بهترین دما برای مراقبت از شمعدانی ها نیز 13 تا 18 درجه سانتی گراد است. هوای بیش از 40 درجه باعث نابودی برگ ها و هوای منفی صفر نیز باعث یخ زدگی آن ها می شود

نگهداری از گل شمعدانی در خاک مناسب

اولین چیزی که باید در مورد نگهداری از شمعدانی در خاک مناسب به یاد داشته باشید این است که خاک باید کاملا زهکشی شود تا آب اضافی خارج شده و ریشه را نپوساند. پس از آن باید خاکی را برای تکثیر شمعدانی و مراقبت از آن انتخاب کنید که علاوه بر سنگین و اسیدی بودن، مواد آهکی نیز نداشته باشد و شور نیز نباشد. بهترین ترکیب هایی که می توانید برای کاشت شمعدانی در گلدان یا باغچه در نظر بگیرید عبارتند از:

دو قسمت خاک برگ + 4 قسمت خاک باغچه + دو قسمت کود گاوی پوسیده + دو قسمت شن

سه قسمت خاک لوم + یک قسمت کود دامی + یک قسمت ماسه

گلدان مناسب و نحوه تعویض آن

بهترین گلدانی که می توانید برای نگهداری از گل شمعدانی استفاده کنید، گلدان های سفالی است ته آن نیز سوراخ هایی برای خروج آب ایجاد شده باشد. اندازه گلدان نیز باید کاملا اندازه ریشه باید. بهترین زمان تعویض آن نیز زمانی است که ریشه ها کاملا رشد کرده اند و از زیر گلدانی بیرون زده اند یا گلدان را شکسته اند. زودتر از آن به هیچ عنوان دست به تعویض گلدان نزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی