شمانیوز
شما نیوز

شرکت پالایش نفت آبادان

تعامل و انسجام رمز پیشرفت منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، بر لزوم همگرایی و انسجام برای پیشبرد اهداف کلان در این منطقه تاکید کرد.

تعامل و انسجام رمز پیشرفت منطقه آزاد اروند

علی زارعی در نشستی با مدیرعامل و مدیران شرکت پالایش نفت آبادان، بیان کرد: کارهای زیادی در منطقه بدون هماهنگی انجام می‌شود که اگر این هم‌افزایی وجود داشته باشد، می‌توان در چارچوب و چشم‌انداز بازدهی کار را افزایش داد.

زارعی با اشاره به تأسیس یک صندوق توسط شهید حاج قاسم سلیمانی و اداره آن به‌صورت هیأت امنایی، افزود: می‌توان اقدامی مشابه را با شرکت پالایش نفت آبادان رقم زد و برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی مانع چندگانگی دستگاه‌ها شد، این اقدام به توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر کمک های بسیاری می‌کند.

وی با تأکید بر پیشینه پالایشگاه آبادان در شکل گیری شهری مدرن و مقاومت آن در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: عملکرد موفق این کارخانه نفتی در 2 سال اخیر، سازمان منطقه آزاد اروند را برای همکاری و تعامل دو سویه با این شرکت مصمم ساخته و امیدوارم با هم‌گرایی این 2 بنگاه اقتصادی، تحول مشهودی در منطقه رقم بخورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، از تشکیل مجمع مشترک برای اجرای پروژه‌هایی در حیطه مسئولیت اجتماعی و دیگر برنامه‌های منطقه‌ای مشترک با شرکت پالایش نفت همچون میزبانی «اجلاس اکو» خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند از سرمایه گذاران و اقداماتی که در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در منطقه شکل می‌گیرد حمایت می‌کند.

زارعی، به مهیاسازی بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: 106 فرصت سرمایه گذاری در این حیطه تعریف شده و زمین‌ها با کاربری های مختلف آماده واگذاری است، علاوه بر این بسته‌های تشویقی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

وی، یادآور شد: پرونده‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه نفت برای کمک به توسعه این بخش و ارتقای جایگاه پالایشگاه آبادان به صورت ویژه بررسی خواهند شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از فعال سازی بورس کالا و انرژی در منطقه آزاد اروند با هدف رونق اقتصاد منطقه خبر داد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده هر زمان که پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند در کنار هم قرار گرفتند، اتفاقات بزرگی رقم خورده است و امید است با هماهنگی بیشتر نقشه راه بهتری برای منطقه ترسیم شود.

حکیم قیم، ایجاد مرجع تصمیم‌گیری واحد برای اجرای پروژه‌های مختلف در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین توسعه مراودات فرهنگی با کشورهای همجوار را از دیگر محورهای مورد تأکید به عنوان الزام های همگرایی بیشتر دانست و تصریح کرد: همکاری و تعامل سازمان منطقه آزاد اروند با پالایشگاه آبادان برای آماده‌سازی بستر لازم در راستای میزبانی شایسته نخستین اجلاس شرکت‌های پالایشی عضو «اکو» که قرار است اول تا سوم مهرماه سال جاری برگزار شود، می‌تواند به عنوان گام نخست در مسیر نیل به این هدف قلمداد شود.

برچسب ها :

اربعین حسینی

منطقه آزاد اروند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied