شمانیوز
شما نیوز

بیمه تعاون

تلاشگر و پویا در ایجاد فضای تعامل داخلی و خارجی

مدیر بیمه های کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون با اشاره به رویکردهای اتخاذ شده در بحث گسترش فعالیت به تلاش صورت گرفته برای ایجاد فضای تعاملی داخلی و خارجی اشاره کرد.

تلاشگر و پویا در ایجاد فضای تعامل داخلی و خارجی

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، سهیلا شرفی، مدیر بیمه های کشتی، باربری و هواپیما در گفتگویی مطرح کرد: «موفق شده ایم تا عمده شعب شرکت را در این رشته فعال کنیم به صورتی که برخی شعب به میزان 100 درصد افزایش فعالیت داشته اند».

وی افزود: «همچنین در مباحث مربوط به ارتقاء دانش شعب و شبکه فروش اعم از نماینده یا کارگزار نیز به صورت عمیق تری فعالیت صورت پذیرفته و معتقدم که هرچقدر این ارتباط تقویت شود، نیازهای بیمه گذاران بهتر احصاء و مرتفع می شود؛ از دیگر سو، ارتباط شعب و شبکه فروش با شرکت روند فنی تری پیدا خواهد کرد».

مدیر بیمه های کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون همچنین مطرح کرد که «در بحث جذب بیمه گزاران فعالانه تر عمل شده؛ از دیگر سو، اهداف توسعه ای در حوزه های داخلی و خارجی تعریف و بازارهای جدیدی نیز شناسایی شده است».

شرفی اضافه کرد: «با توجه به استراتژی شرکت در بحث رضایت مشتری عمل می شود و به همین منظور بحث های مرتبط با کارشناسی خسارت با کیفیت و دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است».

از ریسک های خارج از کشور تا ورود شرکت های جدید بیمه ای

مدیر بیمه های کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون افزود: «در خصوص ریسک های خارج از کشور لازم است که همزمان تعاملات بین مدیران اتکایی ، فنی و شرکت های خارجی انجام شود و با توجه به مسائل مرتبط با تحریم این روند بسیار محدود بوده و عملیاتی و پر زحمت را برای بیمه گران ایجاد می کند».

شرفی همچنین به مورد شرکت های تازه تاسیس و یا جدید بیمه ای نیز افزود: «حجم بازار بیمه های باربری، کشتی و هواپیما مشخص است و تغییرات آن چندان زیاد نیست، اگر هم تغییراتی صورت می پذیرد بیشتر مرتبط با تورم یا شاخص های تأثیر گذار بر افزایش سرمایه بیمه نامه هاست، حجم بازار و فعالان این رشته در سنوات گذشته تا کنون تقریبا مشخص و تا حدودی روند ثابتی داشته است؛ افزایش تعداد شرکت های بیمه ای از یک سو و محدودیت ارتباطات بین المللی از سوی دیگر سبب شده که حجم بازار در این رشته ها تقریباً ثابت، مشخص و محدود باشد بنابراین این میزان مشخص پرتفوی بایستی به قطعات کوچک تری بین شرکت های بیمه تقسیم شود پس رقابت شدیدتر خواهد شد».

ضرورت تقویت آگاهی در بخش های مرتبط با بیمه در حوزه دریا و هوا

شرفی در ادامه مباحث خود، به «بیمه های هواپیما» و مسائل مربوط به آن پرداخت و تشریح کرد: «بحث هواپیما، مانند سایر وسائط نقلیه نیست و نوع کاربری و خدمات و نگهداری آن ها متفاوت است؛ در بخش هوایی نگهداری از هواپیما مولفه بسیار مهمی است و به عبارتی سن هواپیما تعیین کننده قابلیت هوانوردی نیست این صنعت بطور کلی بسیار متفاوت بوده و قوانین داخلی و بین المللی در مورد آن دقیقاً رعایت می شود».

به طور مثال در بخش نگهداری و تعویض قطعات بر طبق استاندارد های تعویض و تعمیر یا جایگزین مشخص اقدام می شود که هر قطعه پس از چه میزان ساعت می بایست تعویض شود و دارای استاندارد بالایی است. کشور ما نیز علی رغم وجود تحریم، به آن پایبند است؛ به دیگر سخن، مجوز پرواز زمانی صادر می شود که هواپیما قابلیت هوانوردی را داشته باشد که این مطلب یعنی مولفه های لازم برای استانداردهای تعیین شده را داشته و رعایت کرده است».

مدیر بیمه های کشتی، باربری و هواپیمای بیمه تعاون توضیح داد که «استانداردهای خودروسازی با هواپیما بسیار متفاوت است و نگاه اینهمانی به آن، جواب مطلوبی را به ما نخواهد داد؛ قوانین یاتا و استانداردهای جهانی پرواز و قوانین هواپیمایی کشوری و ... نیز گواهی بر این مدعاست».

در حوزه دریا نیز مولفه ها و استانداردها، قوانین و نهادهای ناظر، کاملاً متفاوت بوده که نیازمند توجه ویژه بیمه گران است.

وی در ادامه به شرح اقدامات رشته تحت مدیریت خود در شرکت پرداخت و اظهار کرد: «دوره های آموزشی در سطوح و به شیوه های گوناگونی برگزار و تلاش شده تا این آموزش ها به نحوی باشد که شعب و ستاد هم راستا با هم در انجام امور همراه شوند؛ از دیگر سو در ساعات غیراداری نیز فعالیت های صدور و ارائه خدمات بیمه ای برای حفظ رضایت مشتریان ادامه دارد تا سطح خدمات ارتقاء پیدا کند؛ با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته شده، دوره های آموزشی جدیدی برگزار خواهد شد».

شرفی در ادامه به تأثیر دوره های آموزشی برگزار شده در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: «استان هایی که در سال گذشته دوره آموزشی را پشت سر گذاشته اند، در رتبه های برتری به لحاظ تولید حق بیمه و ارائه خدمات قرار داشتند، بنابراین آموزش مستمر امری ضروری در ارائه خدمات بیمه گری است».

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied