شمانیوز
شما نیوز

بینی | بینی گوشتی

روش های کوچک کردن بینی گوشتی | برای کوچک کردن بینی گوشتی چه کنیم ؟

جراحی بینی گوشتی از انواع جراحی های بینی می باشد که فقط برای بینی های گوشتی انجام می شود. این نوع بینی ها دارای پوست بسیار ضخیم، غضروف و استخوان ضعیف است. در روش های قدیمی این عمل جراحی، غضروف ها تراشیده می شدند و پوست بینی نازک می شد و مجدد با گذشت زمان، بینی به فرم و حالت قبلی خود باز می گشت و تاثیر خوبی برای ظاهر بینی نداشت. بینی گوشتی دارای پوست ضخیم، منافذ باز و غدد چربی فراوان و ساختار غضروفی ضعیف است.

روش های کوچک کردن بینی گوشتی | برای کوچک کردن بینی گوشتی  چه کنیم ؟

به گزارش شما نیوز : در این نوع بینی پره های بینی پهن است. برخی از بینی ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند و عمل درست بینی گوشتی سبب می شود بینی دیگر به حالت قبلی خود بر نمی گردد. جراحی زیبایی بینی گوشتی یکی از سخت ترین انواع عمل های بینی می باشد و مستعد پیدا کردن بهترین جراح بینی گوشتی در تهران است که با خیال راحت جراحی را به دست آن پزشک سپرد. ما در این مقاله هر آن چه باید در مورد جراحی بینی های گوشتی بدانید را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید می توانید از سایت جراحتو (jaraheto.net) کمک بگیرید و یا به سایت هایی نظیر پزشکا و جراحا مراجعه کنید.

بینیتکنیک های جراحی بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی، تکنیک های متفاوتی نسبت به جراحی بینی استخوانی نیاز است. در بینی گوشتی هدف تقویت اسکلت غضروف بینی، به منظور ایجاد فشار بر روی پوست ضخیم و ایجاد بینی باریک تر و خوش فرم تر می باشد. این نوع بینی دارای پره های پهن می باشد و می توان با کوچک کردن عرض پره های بینی از کنار کاهش داد. گوشت های اطراف بینی، کمی برای نتیجه گرفتن سخت است و به همین دلیل هر چه میزان گوشتی بودن بینی اولیه کمتر باشد، نتیجه بعد از عمل بهتر خواهد بود.

در این نوع جراحی حتما باید اسکلت زیر بینی به دقت زیاد تقویت شود تا لایه رویی به بهترین نحو روی یک اسکلت پایدار قرار بگیرد. عدم انجام درست این کار سبب تغییر شکل و بازگشت فرم بینی به‌ صورتی نامطلوب می‌ گردد. این بینی‌ ها درست است که ظاهری بزرگ دارند، اما بسیار حساس بوده و عمل درست آن‌ ها تنها از پزشکان با تجربه بر می‌ آید.

علت ورم بعد از جراحی بینی گوشتی

هر کدام از موارد زیر به ایجاد ورم بینی بعد از جراحی بستگی دارد:

  • ویژگی های بدنی فرد: به برخی از افراد در اصطلاح بد زخم گفته می شود، مدت زمان لازم برای برطرف شدن کبودی و بهبود زخم در این افراد بیشتر از سایرین می باشد. بدیهی است که فروکش کردن تورم در این افراد به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • نوع بینی: معمولاً تورم در بینی های گوشتی و خیلی بزرگ بیشتر از بینی های استخوانی است.
  • میزان ایرادات بینی: هر چه ایرادات قابل رفع در جراحی بینی گوشتی بیشتر باشد نیازمند اصلاحات بیشتری بوده در نتیجه میزان تورم آن نیز بیشتر خواهد بود.

به طور کلی برای رفع کامل ورم بینی زمانی حدود 6 ماه تا بعضا 2 سال نیاز است. برای کاهش این تورم های بعد از جراحی بینی یک روند طبیعی وجود دارد که برای هر فرد نسبت به شرایط متفاوت است. این روند برای برخی از افراد بسیار طولانی بوده و حتی بعد از گذشت مدت زمان زیادی مقدار ورم آن در حد نیاز از بین نرفته و باقی مانده که در این صورت می توان تزریق کورتون به بینی را انجام داد. البته این کار باید با صلاحدید پزشک و تحت نظر ایشان صورت بگیرد زیرا تزریق بیش از اندازه آن می تواند برای فرد مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

معمولا بعد از جراحی بینی گوشتی، تزریق کورتون به بینی با هدف کاهش تورم انجام می شود. به دلیل داشتن پوست ضخیم در بینی های گوشتی، امکان تورم بیشتر از بینی های استخوانی است.

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

بینی هایی با جراحی فانتزی یا عروسکی، اندازه بسیار کوچکی دارند. اجرای مدل عروسکی یا فانتزی بر روی بینی گوشتی کمی سخت و در مواقعی غیر ممکن است زیرا بینی گوشتی محدودیت هایی دارد که نمی توان تمام مدل ها را بر روی آن پیاده سازی کرد. بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم است و همین ضخامت پوست، کوچک کردن بینی با مدل فانتزی را سخت می کند.

روش های جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی می تواند به دو روش انجام شود؟

  • روش باز
  • روش بسته

در جراحی بینی گوشتی به روش باز، جراح برش را برای انجام اصلاحات در ناحیه کلوما می زند و در طرف دیگر در جراحی به روش بسته برش های که برای اعمال تغییرات ایجاد می شوند، درون سوراخ های بینی قرار می گیرند. همین طور که اشاره شد، تفاوت این دو مدل در ناحیه برش است که برای هر کدام از روش ها متفاوت است. با توجه به اینکه جراحی بینی گوشتی کمی سخت تر و چالشی تر نسبت به بینی استخوانی است، تکنیک باز می تواند انتخاب مناسب تری برای این عمل باشد.

برای دریافت نتیجه بهتر از جراحی بینی، گذر از محدوده سنی است که تا آن زمان رشد بینی به تکامل رسیده باشد و دیگر رشد نکند تا بتوان جراحی اصولی با نتیجه بهتری انجام داد. گاهی این رشد بینی تا 20 سالگی نیز ادامه دارد و گاهی از این سن کمتر هم رشد متوقف می شود. این پزشک است که با معاینات لازم تشخیص می دهد که رشد بینی به درجه تکامل رسیده یا خیر. بعد از رشد کامل بینی، بیمار می تواند به انجام جراحی بینی گوشتی اقدام کند. قرار گرفتن تحت عمل بینی گوشتی قبل از تکمیل رشد این اندام، ثمره ای جز از بین رفتن نتیجه رینوپلاستی، به دلیل ادامه رشد بینی به همراه نخواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied