شمانیوز
شما نیوز

سالمندان | خواب سالمندان

بهترین دمای اتاق برای خواب با کیفیت سالمندان

دانشمندان دمای مطلوب اتاق را برای خواب شبانه یافته‌اند که در آن سالخوردگان می‌توانند به خواب بسیار آرامش‌ بخشی دست‌یابند.

بهترین دمای اتاق برای خواب با کیفیت سالمندان

به گزارش شمانیوز : پژوهش‌های پیشین نشان داده که خواب افراد سالخورده اغلب ناکافی، ناآرام و آشفته است و یافته‌های پژوهش کنونی که در نشریه دانش کل محیط‌زیست منتشر شده است، بر تاثیر احتمالی بحران تغییرات اقلیمی بر کیفیت خواب سالخوردگان، به‌ویژه افرادی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی ضعیف‌تر، نیز تاکید می‌کند.              

 

 

سالمندان

 

 

این مسئله به نوبه خود، بر بسیاری از نتایج سلامتی آن‌ها، مانند عملکرد شناختی و جسمانی، خلق‌وخو و احساس، تحریک‌پذیری و واکنش به استرس، بهره‌وری، مدیریت دیابت و خطر [ابتلا به] بیماری‌های قلبی-عروقی تاثیرگذار است. دانشمندان، از جمله محققان دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده آمریکا، در پژوهش تازه خود دریافته‌اند که کارآمدترین و آرام بخش‌ترین خواب برای سالخوردگان، زمانی است که دمای اتاق برای خواب شبانه بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد زمانی که دمای محیط در شب از ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالاتر می‌رود، کارایی خواب در یک روند کلی حدود 5 تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. در این مطالعه جدید، دانشمندان ارتباط بین دمای شبانه اتاق‌خواب و کیفیت خواب را در نمونه‌ای از افراد سالخورده بررسی کردند. آن‌ها با استفاده از نمایشگرهای پوشیدنی و حسگرهای محیطی هنگام خواب، کارایی و بی‌قراری شرکت‌کنندگان را مدتی طولانی در خانه‌های آنان کنترل و عوامل مخدوش‌کننده و متغیرهای احتمالی را مهار کردند. پژوهشگران درمجموع داده‌های نزدیک به ۱۱ هزار خواب شبانه فردی و داده‌های محیطی ۵۰ سالخورده را جمع‌آوری کردند.

 
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied