شمانیوز
شما نیوز

هونکار | غذا محلی

طرز تهیه هونکار بیندی (شاه پسندید) ترکی با گوشت

غذای ترکی محلی و لذیذ این غذای ترکی از دست ندین .

طرز تهیه هونکار بیندی (شاه پسندید) ترکی با گوشت

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
پودر سوخاری ۲ الی ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
پولبیبری ۱ ق مربا خوری
زیره ۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

مواد لازم برای سس بادمجان

بادمجان ۵ الی ۶ عدد
سیر ۲ حبه
آرد ۲ ق غذا خوری
کره ۲۰ گرم
شیر ۱ لیوان

طرز تهیه هونکار بیندی

مرحله اول: تهیه کوفته

به گزارش شمانیوز : ابتدا باید پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه گوشت چرخ کرده و سیر و پودر سوخاری و تخم مرغ و ادویه های گفته شده خوب مخلوط کنید و مواد را خوب ورز دهید و بعد با دست به کوفته های به شکل گرد حالت دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و موقع سرخ شدن وا نرود.

 

هونکاری

مرحله دوم: کبابی کردن بادمجان

در ادامه باید بادمجان ها را کباب کنید برای این بادمجان ها را روی توری قرار دهید و روی گاز بگذارید تا بادمجان ها کبابی شود و بعد داخل نایلون قرار دهید تا پوست بادمجان نرم شود و بعد پوست را بگیرید و بادمجان را ساطوری کنید و کنار قرار دهید. سپس داخل یک تابه کمی کره بریزید و آرد تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد بادمجان

در ادامه باید شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید و تا چند جوش بزند و بعد بادمجان ساطوری شده را اضافه کنید و در ادامه نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید در رسپی اصلی در این مرحله پنیر پیتزا ریخته می شود که به دلخواه حذف شده ولی می توانید اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

در ادامه باید کوفته ها را از یخچال خارج کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و برای سرو باید مواد بادمجان را داخل یک بشفاب قرار دهید و کوفته ها را روی آن قرار دهید و بعد با پولبیبر و سبزی آن ها را تزیین و سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی