شمانیوز
شما نیوز

آموزش‌وپرورش

گلایه‌های کارکنان اداری آموزش‌وپرورش در مورد رتبه‌بندی

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا ۴۳۰۰ نیروی اداری این وزارتخانه هم شامل رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر، توضیحاتی داد.

گلایه‌های کارکنان اداری آموزش‌وپرورش در مورد رتبه‌بندی

رتبه بندی معلمان حواشی دارد که خواسته یا ناخواسته منجر به اعتراض گروهی از شاغلان در وزارت آموزش‌وپرورش شده است. علاوه بر معلمان شاغل در کلاس‌های درس، از میان کارکنان اداری آموزش‌وپرورش فقط افرادی که با حکم معلمی استخدام شده‌اند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

طبق قانون رتبه‌بندی معلمان، آن دسته از نیروهای اداری شاغل در پست‌های کارشناسی و بالاتر، از زمان تغییر سمت و بازگشت به مدارس، مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شوند و در صورت فعالیت به کار در سمت‌های اداری، از رتبه‌بندی برخوردار نخواهند بود.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش درباره اینکه آیا نیروهای اداری مشمول رتبه‌بندی خواهند شد، گفت: طبق قانون، کارکنان اداری مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند البته با هماهنگی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، نامه‌ای به دولت ارسال شد تا لایحه‌ای برای رتبه‌بندی ۴۳۰۰ نیروی اداری تنظیم و به مجلس ارسال شود.

او افزود: با کمیسیون آموزش مجلس نیز هماهنگ کردیم تا طرحی را بدین منظور تهیه کنند البته تا زمانی که موضوع به قانون تبدیل نشود، قول دادن بیهوده است اما کارکنان اداری آموزش‌وپرورش بدانند در حال رایزنی هستیم تا ۴۳۰۰ نیروی اداری هم مشمول رتبه‌بندی شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied