شمانیوز
شما نیوز

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی

سودآوری قوی در کارخانجات شهید قندی

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از جمله شرکت‌های مطرح در زمینه تولید انواع کابل‌های مسی، نوری، برق، آلومینیومی‌و شبکه در کشور محسوب می‌شود که تقریبا می‌توان گفت که به صورت انحصاری فعالیت می‌کند. عملکرد این شرکت در سال جاری به مراتب با سال‌های گذشته تفاوت دارد و رشد قابل توجه در عملیات اصلی شرکت به وضوح قابل مشاهده است.

سودآوری قوی در کارخانجات شهید قندی

در ۵ ماهه منتهی به مرداد سال ۱۴۰۲ میزان تولیدات شرکت افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ داشته و با ثبت رشد ۱۲۰ درصدی به ۴۹۷۲ واحد رسید. بیشترین افزایش تولید را در محصول کابل‌های مخابراتی نوری شاهد هستیم و تقریبا بار اصلی درآمدزایی شرکت را به دوش می‌کشد. این رشد تولید و فروش در بخش کابل‌های نوری در راستای چشم اندازهای تعریف شده برای شرکت است تا به برترین برند تولیدکننده فیبر نوری تبدیل شود.

مقدار فروش در همین مدت به بیش از ۴۰۷۱ واحد رسید؛ در حالی که در ۵ ماهه سال قبل فروش ۱۶۸۵ واحد از محصولات محقق شده بود.

در راستای توسعه بازار و افزایش تنوع و مقدار تولید و فروش، مدیریت «بکام» در نظر دارد خطوط تولید کابل مخابراتی و برقی ولتاژ پایین را راه اندازی کند و در این خصوص با شرکت‌های مطرح خارجی مشارکت خواهد کرد. همچنین، به‌روزرسانی و تامین خطوط جدید تولید پنل خورشیدی و ورود به بازار فروش الکترونیکی محصولات جهت تنوع مشتریان و توسعه بازارهای هدف، در این شرکت تعریف شده است.

یکی از تغییرات و تحولاتی که در سال جاری در شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی رقم خورده، گسترش بازارهای صادراتی است؛ در حالی که در کل سال ۱۴۰۱ میزان صادرات کابل برق ۳۵۵ تن بود، در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ میزان صادرات این محصول به ۲۷۹ تن رسیده است.

علاوه بر کابل برق، این شرکت برنامه توسعه صادرات کابل‌های مخابراتی و نوری به اوراسیا و بازارهای آفریقایی را در برنامه‌های کاری خود دارد.

تا پایان مرداد ماه میزان درآمد کارخانجات تولیدی شهید قندی به رقم قابل توجه ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی رسیده که ۱۴۳ درصد بیش از مبلغ فروش مدت مشابه سال قبل است.

در باب سودسازی نیز عملکرد شرکت در سال جاری تفاوت بسیاری با دوره‌های قبلی دارد و موفقیت‌های حاصل شده در حوزه تولید و فروش و صادرات، سود قابل توجهی را به بار نشانده است.

بر اساس صورت‌های مالی دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال جاری، سود ناخالص با افزایش ۱۱۲ درصدی همراه بوده و سود عملیاتی نیز رشد ۲۲۹ درصدی را نسبت به ۳ ماهه اول سال قبل داشته است. در نهایت، با توجه به سود شناسایی شده از محل فروش دارایی‌های ثابت، ۸۸۳ میلیارد ریال سود خالص در فصل اول سال شناسایی شده که رشد چشمگیر ۴۱۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این میزان سود معادل ۷۵ درصد کل سود محقق شده در سال ۱۴۰۱ است و با توجه به رشد شرکت در همه بخش‌ها و پیش بینی افزایش قابل توجه نرخ فروش کابل‌های مخابراتی مسی، درآمدهای عملیاتی تا چند برابر سال‌های قبل رشد کند.

در نتیجه عملکرد رو به رشد «بکام» در سالیان اخیر و شتاب گرفتن چرخ های تولید و فروش در دوره جاری، اکنون سود انباشته ۲ هزار و ۶۰۹ میلیارد ریالی در صورت های مالی شرکت نشسته است؛ در حالی که تا همین چند سال پیش شرکت با زیان انباشته روبرو بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied