شمانیوز
شما نیوز

منوش | دمنوش پوست پرتقال

دیگه پوست پرتقال رو دور نریز | با دمنوش پوست پرتقال از شر سرماخوردگی خلاص شو

اگر شماهم به دنبال یک راهکار هستید که از سرماخوردگی در امان باشید با ما همراه باشید.

دیگه پوست پرتقال رو دور نریز | با دمنوش پوست پرتقال از شر سرماخوردگی خلاص شو

به گزارش شمانیوز : با شروع فصل پاییز شیوع سرما خوردگی بالا است. یکی از را های پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از دمنوش پوست پرتقال است. دمنوش پوست پرتقال بسیار خاصیت دارد. بر تاثیر دمنوش پوست پرتقال بسیار تاکید شده است. 

در طب سنتی از خواص درمانی جوشانده پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود، درمان سرفه، سرماخوردگی، تسکین استرس تنها برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

 از جمله خواص دمنوش پوست پرتقال می‌توان به تمامی خواصی که میوه‌ پرتقال دارد اشاره کرد. به طور کلی تمامی دمنوش‌ها در طب سنتی کاربرد فراونی دارند و سال‌های زیادی است که در این شاخه از علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدباکتری و نیز ضدالتهابی است، پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.

 محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد. از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی و در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌ها و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود، پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و  B۱  و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

 

طرز تهیه دمنوش پرتقال

 ابتدا پوست پرتقال را طوری جدا کنید که قسمت سفیدی داخلی آن کاملاً از پوست نارنجی جدا شود چرا که آن پوست سفید رنگ دمنوش را تلخ می‌کند. سپس آن را شسته و در آب سرد بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. بعد آن‌ها را روی پارچه تمیزی پهن کرده و بگذارید روی شوفاژ تا کاملاً خشک شود و دمنوش خود را با پوست پرتقال خشک شده تهیه کنید. در این صورت دمنوش شما خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس آب را جوش آورده پوست پرتقال‌ها را داخل قوری ریخته و به همراه چوب دارچین به مدت نیم ساعت دم بگذارید. می‌توانید هنگام سرو داخل فنجان‌ها نبات بیندازید تا چای‌تان خوشمزه‌تر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied