شمانیوز
شما نیوز

مرغ | دوروم مرغ

طرز تهیه دوروم مرغ ترکی ساندویچ محبوب

یک غذای محشر ترکیه ای این غذای خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه دوروم مرغ ترکی ساندویچ محبوب

ساندویچ ها یکی از راحت ترین و ساده ترین نوع آشپزی هستند که شما می توانید برای شام و نهار تهیه کنید. اما دوروم در زبان ترکی یعنی لقمه یکی از ساندویچ های بسیار معروف ترکیه ای اسن که با دونر گوشت یا مرغ استفاده می شود و در نان پیتا سرو می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را با فیله مرغ یا گوشت فیله شده تهیه کنید.

مواد لازم

نان پیتا ۴ عدد
فیله مرغ ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
کاهو به مقدار لازم
خیارشور ۱ عدد
سیر ۱ حبه
لیموترش ۱ دد
سیب زمینی سرخ شده به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن فیله مرغ

فیله مرغ را به صورت خلالی یکدست خرد کنید و کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران بزنید و خوب ماساژ دهید. داخل تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود و بعد فیله مرغ را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تفت دهید حتما حرارت را بالا بگیرید تا مرغ ها حسابی پخته و نرم شود می توانید از تابه گریل استفاده کنید.

 

مرحله دوم: آماده سازی سس

خیارشور را بشورید و رنده کنید و به همراه سس مایونز و سیر رنده شده و آب تازه لیمو و کمی نان و فلفل سیاه را باهم ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله سوم: تهیه سیب زمینی سرخ شده

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن و نمک و زردچوبه تفت دهید تا سرخ و طلایی شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.

 

مرحله چهارم: تهیه دورم مرغ

در ادامه نان پیتا را داخل یک بشقاب گرد قرار دهید و کمی از سس تهیه شده روی نان بزنید و بعد فیله مرغ را به همراه سیب زمینی و کاهو و پیاز خلالی شده روی مرغ قرار دهید و کمی مجدد سس بزنید و نان را به شکل دلخواه لقمه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied