شمانیوز
شما نیوز

عباسی آرند در هفدهمین سالگرد ایرانسل عنوان کرد:

توسعه زیرساخت ها و فناوری ها با ورود ایرانسل به سرویس های ثابت

عباسی آرند در هفدهمین سالگرد ایرانسل عنوان کرد: توسعه زیرساخت ها و فناوری ها با ورود ایرانسل به سرویس های ثابت میسر می شود.

توسعه زیرساخت ها و فناوری ها با ورود ایرانسل به سرویس های ثابت

به گزارش شمانیوز، مدیرعامل ایرانسل در مراسم هفدهمین سالگرد اپراتور دوم که در محل این شرکت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ،گفت : ورود ایرانسل به سرویس های ثابت نقطه عطف جدیدی برای خود مجموعه و سرویس های ثابت کشور است که با دریافت پروانه unsp از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب توسعه زیرساخت ها و فناوری ها و بهبود کیفیت ، سرعت و رقابتی شدن خدمات می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای دریافت پروانه فعالیت ایرانسل تا کنون بیش از 10 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های کشور صورت گرفته و ماحصل آن غریب به 65/5 میلیون مشترک فعال است که بیش از 43 درصد سهم بازار را در اختیار داشته است که از این تعداد 45 میلیون مشترک اینترنت موبایل و دیتا هستند. 

به گفته وی طی یک سال اخیر سهم مشترکان ایرانسل دائمی ۲۵ درصد رشد کرده و به ۷.۸ میلیون مشترک رسیده است.

ایرانسل

 ۳۰.۸۶۰ روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل

 عباسی آرند در ادامه با ارائه آمارهایی از ایرانسل، اعلام کرد که ایرانسل در سال گذشته توانسته رکورد ۲۲ پتابایت مصرف روزانه و ارسال ۳۸۰ میلیون ارسال پیام و ۳۰۹ میلیون میزان استفاده از مکالمه را ثبت کند. همچنین روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، با فروش ۵۱.۹۰۹ سیم‌کارت رکورد فروش روزانه سیم‌کارت را شکسته است.

 شبکه تلفن همراه ایرانسل گستره نسل دوم تا پنج را در می‌گیرد و آن‌طور که مدیرعامل ایرانسل می‌گوید: «اینترنت نسل دوم ۹۱ درصد از جامعه مخاطبان را پوشش می‌دهد و نسل سوم ۹۲ درصد پوشش جمعیت دارد. نسل چهارم هم ۸۳ درصد از جمعیت را پوشش می‌دهد.»

به گفته آرند درباره نسل چهارم ثابت، ۱۶۰ شهر تحت پوشش هستند و بیش از ۷۸۰ هزار مشترک اینترنت ثابت وجود دارد. ۶.۲ میلیون مشترکان ایرانسل نسل پنج دارند و ۵۵۰ هزار کاربر از این سرویس استفاده کرده‌اند: «ایرانسل دارای ۶۵۰ سایت روشن است که این سایت‌ها در تهران با ۱۸۷ سایت، خوزستان با ۹۸ سایت، فارس با ۵۹ سایت، خراسان رضوی با ۹۹ سایت، هرمزگان با ۳۳ سایت، البرز با ۴۳ سایت، آذربایجان شرقی با ۲۶ و گیلان با ۱۷ و سایر استان‌ها با ۸۸ سایت مستقر شده‌اند.

وی درباره اینترنت نسل پنجم نیز گفت این سرویس برای آینده ظرفیتی ۹۰۰ رک دارد و امیدواریم محدودیت و تحریم‌ها از میان برداشته شود تا تمام صاحبان گوشی‌های همراه پشتیبان کننده به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند. عباسی آرند ادامه داد: «توسعه خدمات روستایی دسته دیگر از خدمات ایرانسل است که آن‌طور آرند می‌گوید: «۵، ۸۴۵ سایت در مناطق روستایی با ۱۷۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.»

 به گفته او، ۳۰.۸۶۰ روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل و ۱۳ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش شبکه اینترنت روستایی هستند.

ایرانسل

 گذار ایرانسل به تکنولوژی محوری

عباسی آرند در بخش دیگری صحبت‌های خود اعلام کرد که ایرانسل در مسیر حرکت ماهیت خود است، ایرانسل در حال گذار از شرکت خدمات ارتباط پایه به شرکتی تکنولوژی محور است: در همین راستا هم زیست‌بوم دیجیتال خود را برای ارتقای ارتباطات پلتفرم و به‌کارگیری آن در درون و بیرون سازمان تشکیل داد و این زیست‌بوم را برای اجرای تحول دیجیتال در سازمان و سایر صنایع توانمند ساخت.

 داده، فناوری، مشتری، فرهنگ، عملیات و استراتژی اصلی‌ترین محورهای ایرانسل در مسیر تحول دیجیتال هستند.

 مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به اهمیت به هوش مصنوعی در ایرانسل توضیح داد که این شرکت از سال ۱۳۹۸ در زمینه شخصی‌سازی پاسخ‌گویی‌ها به‌صورت پراکنده از هوش مصنوعی استفاده کرده است و سال بعد یعنی مصادف به سال ۱۳۹۹ چندین پروژه پایلوت را راه‌اندازی کرده است درنهایت در سال ۱۴۰۲ آزمایشگاه هوش مصنوعی در بخش توسعه و تحقیق شرکت را تأسیس کرد.

 ایرانسل در مراسم هفده‌سالگی خود همچنین دستیار منابع انسانی ایرانسل که با هوش مصنوعی کار می‌کند را معرفی کرد. به گفته عباسی آرند، فرایند جذب و استخدام، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، صرفه‌جویی در زمان و منابع از اصلی‌ترین مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در ایرانسل هستند.

ایرانسل

 اپراتور باید درآمد خود را به دولت بدهد نه سود

 به گفته مدیرعامل ایرانسل در مراسم ۱۷ سالگی شرکت، ایران ارزان‌ترین بهای اینترنت را دارد، یعنی هفت سنت به‌ازای هر گیگابایت؛ در مقابل هم هفتاد درصد سرمایه‌گذاری‌های اپراتورها دلاری است. می‌دانیم که مردم از سرعت اینترنت ناراضی هستند اما با این تعرفه‌ها، نارضایتی‌ها بیش‌تر هم خواهد شد: «اپراتورها معدود شرکت‌هایی هستند که از درآمدشان باید به دولت پرداخت کنند نه سود و خلق ارزشی که دارند. ایرانسل تا شهریورماه ۱۴۰۲، ۷۸۷ میلیارد ریال به دولت پرداخت کرده و رشد درآمد عملیاتی شرکت در شش ماه اول سال جاری ۲۶.۶ رشد داشته است.

 عباسی با تاکید بر اینکه ثبات نرخ تعرفه‌ها باعث کاهش میزان سرمایه‌گذاری توسط شرکت شده است، تصریح کرد که بیش از هفتاد هزینه‌های شرکت‌هایی مانند ایرانسل ارزی است. چند سال اخیر با افزایش قیمت دلار حجم سرمایه‌گذاری کاهش داشته هرچند ارزش ریالی آن بیشتر شده است و این دقیقاً علت همان محدودیت اپراتورها برای توسعه شبکه‌های خود است.»

علی‌رغم افزایش نرخ تورم هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته‌ایم درحالی‌که سایر حوزه‌ها رشدی چندبرابری داشتند، قدرت سرمایه‌گذاری کاهش و به‌تبع کیفیت شبکه کم شده است. او تأکید کرد: «می‌دانیم که مردم از سرعت اینترنت ناراضی هستند؛ اما با این تعرفه‌ها، نارضایتی‌ها بیش‌تر هم خواهد شد.»

ایرانسل

شیب نزولی کیفیت اینترنت تنها با افزایش تعرفه‌ها متوقف می‌شود

به اعتقاد عباسی آرند، قیمت تعرفه‌های اینترنت به‌موازات افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت در سایر صنایع نیازمند افزایش است، او در پاسخ به این سوال راه پرداخت درباره اینکه واکنش مردم با افزایش قیمت‌ها چه خواهد بود و فکر نمی‌کنید که این افزایش قیمت واکنش و نارضایتی بیشتری را در پی داشته باشد، تصریح کرد: «از نگاه من نارضایتی مردم از قیمت اینترنت نیست و آنچه برای مردم مهم است کیفیت است. مردم به‌ازای یک گیگ دیتا سه هزار تومان پرداخت می‌کنند؛ اما همین مردم مقادیر زیادتری هر ماه برای خرید فیلترشکن می‌پردازند و برای آن هزینه می‌کنند. اگر نصف میزان پولی که سمت بازار وی٬پی‌ان‌ها رفتُ سمت کسب‌وکار اصلی حوزه سوق داده می‌شد، مشکلات اپراتورهای ثابت و تلفن همراه رفع می‌شد.» او معتقد است از آمارهای فروش فیلتر شکن پیداست دغدغه کنونی مردم هزینه نیست.

وی همچنین در پاسخ به این که باتوجه به ثابت ماندن تعرفه‌ها، ‌آیا اپراتور ایرانسل برنامه‌ای برای بهبود کیفیت خدمات کاربرانش دارد یا نه توضیح داد: «سعی می‌کنیم بستر را بهبود دهیم تا مردم حداقل به آنتن بهتری دسترسی داشته باشند. ترافیک و متوسط سرعت دریافتی برای ما مهم است. بعد از محدودیت‌ها ترافیک شبکه کم شد و سرعت افزایش پیدا کرد.  حالا ترافیک به قبل ازمحدودیت‌ها بازگشته وبه همین دلیل شاهد افت سرعت بوده‌ایم. تا زمانیکه سرعت افزایش پیدا نکند، وضعیت هرسال بدتر از سال قبل خواهد بود.»

ایرانسل

درخواست، هماهنگی با نرخ تورم کشور است

به گفته عباسی آرند، سرمایه گذاری در این حوزه مستلزم داشتن درامد کافی و اصلاح منطقی درامدی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه از نگاه او افزایش تعرفه‌ها باید چقدر باشد که نیاز اپراتور برطرف شود؟ تصریح کرد که نرخ تعرفه دیتا در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه کمترین رقم را دارد. متوسط قیمتی اپراتورها یک دلار و در ایران متوسط قیمت سه هزار تومان است. درخواست ما افزایش قیمت تا نرخ جهانی و منطقه نیست و تنها خواسته ما این است که قیمت تعرفه‌های اپرتورها با نرخ تورم ماهانه کشور هماهنگ شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی