شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن یخچال | ترفند تمیز کردن یخچال

آموزش اصولی تمیز کردن یخچال | نکات طلایی برای تمیز کردن یخچال

آموزش اصولی تمیز کردن یخچال | نکات طلایی برای تمیز کردن یخچال

شاید بنظر بیاید تمیز کردن یخچال با دستمال کشیدن روی طبقات تمام می‌شود اما،خیر ، تمیز کردن یخچال اصولی تر از این موضوع است. برای آموزش تمیز کردن یخچال همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز تمیز کردن یخچال یک کار واجب برای همه خانم های خانه دار است. بهتر است تمیز کردن یخچال را هرچند ماهی یکبار انجام دهید نه فقط هنگام خانه تکانی عید. تمیز کردن یخچال باید اصولی باشد ، چون اگر درست انجام نشود ممکن است ، یخچال دچار آسیب بشود. در ادامه به شما آموزش می دهیم.                                                                                                                                                                                                                                                                               

تمیز کردن یخچال (داخل)

برای اینکه داخل یخچال را تمیز کنیم، بایستی از یک اسفنج و یا یک ابر نرم و تمیز کمک بگیریم. توصیه می‌کنیم که ابر و یا اسفنجی که از آن‌ استفاده می‌کنید، نو باشد، چون در صورتی که کهنه و یا کثیف باشد، بیشتر باعث کثیف شدن یخچال شما خواهد شد. نرم بودن آن هم سبب می‌شود که یخچال و یا فریزر شما دچار خط و خش نشود.

در قدم اول شما می‌توانید داخل یخچال خود را با دو عدد قاشق جوش شیرین، مقداری آب داغ و همچنین کمی سرکه کاملا تمیز و براق کنید. دقت داشته باشید که تمامی قسمت‌های تمیزشده یخچال شما در انتهای کار باید خشک شوند.

اگر مواد غذایی به صفحه‌های داخلی یخچال چسبیده‌شده باشد، شما می‌توانید با استفاده از یک دستمال تمیز و مقداری آب داغ، این چسبندگی‌ها را به سرعت از بین ببرید. سعی کنید برای تمیز کردن یخچال، از قسمت بالا با پایین بیایید. در صورت انجام این فرآیند، مواد اضافی و کثیفی که در یخچال شما وجود دارد، به قسمت پایین و در آخر نیز به بیرون یخچال هدایت شوند. سعی کنید برای تمیز کردن فریزر و یا یخچال خود، به جز صابون‌های کم قلیایی، از هیچ مواد شیمیایی استفاده نفرمایید، چون این کار به سرعت باعث ایجاد بوی بد در یخچال خواهد شد.

چنانچه در داخل فریزر و یا یخچال خود احساس بوی بد می‌کنید، بگذارید که در یخچال در حالت خاموش، باز بماند. البته می‌توانید کمی قهوه در داخل یخچال بریزید و این بو را از بین ببرید. پیش از اینکه کلیه موادهای غذایی را مجددا به یخچال بازگردانید، اطمینان داشته باشید که کلیه قسمت‌های یخچال به بهترین شکل خشک شده باشند. اگر مواد غذایی را در شرایطی که یخچال خیس است، سر جای قبلی بگذارید، یخچال لک شده و بوی بدی خواهد گرفت.

تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال (فریزر)

چنانچه فریزرهای بدون برفک دارید، کار سختی برای تمیز کردن آن در پیش نخواهید داشت. اگر فریزر شما همواره برفک می‌زند، به هیچ عنوان این برفک‌ها را نتراشید. بهتر است که فرزیر خود را برای ساعاتی خاموش کنید؛ در این صورت کلیه برفک‌های فریزر شما به سرعت آب می‌شوند. امکان دارد که فریزر شما بنا به وجود سبزی و گوشت‌های مختلف، بوی بدی به خود گرفته باشد. برای از بین بردن این بو می‌توانید از مقداری آبلیموی رقیق‌شده استفاده کنید. البته استفاده بیش از حد از آبلیمو به احتمال فراوان باعث آسیب دیدن فریزر خواهد شد، بنابراین در میزان آن دقت داشته باشید.

اگر داخل فریزر شما مواد اضافی قرار دارد، بایستی این مواد را خارج کنید. به طور معمول قسمتی از کیسه‌های پلاستیک، امکان دارد که به قسمت‌های پایینی فرزیر چسیبده باشد، اگر برای ساعاتی فرزیر را خاموش کنید، دمای داخل آن افزایش پیدا می‌کند و شما می‌توانید به سادگی این موارد را تمیز کرده و خارج کنید.

در قدم بعدی قفسه‌های داخلی فریزر را جدا کنید و سپس آن‌ها را به خوبی شستشو کنید. بعد از این کار کمی آب ولرم و سرکه را درون یک اسپری بریزید و در بخش‌های داخلی فریزر خود بپاشید. البته استفاده از جوش شیرین هم گزینه بسیار خوبی است. بعد از پایان این فرآیند با یک اسفنج و یا ابر نرم و تمیز، سطوح را تمیز نمایید و پس از اینکه قفسه‌ها خشک شدند، آن‌ها را سر جای قبلی قرار دهید. پیش از روشن کردن فریزر هم باید اطمینان داشته باشید که کلیه قسمت‌های آن خشک شده باشد. رطوبت بیش از حد سبب به وجود آمدن لایه‌های یخ در درون فریزر خواهد شد.

 

تمیز کردن یخچال (بدنه یخچال)

تمیز کردن بدنه یخچال موضوع بسیار مهمی است. استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن بیرون یخچال به هیچ وجه کار درستی نیست. این کار باعث می‌شود که بدنه یخچال و یا فریزر شما رو به زردی برود. چنانچه‌ لک‌های بزرگی بر روی یخچال شما قرار ندارد، بهتر است برای تمیز کردن بدنه یخچال، از یک دستمال نرم و مقداری آب گرم کمک بگیرید. البته اگر مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید، بدنه یخچال شما به بهترین شکل تمیز خواهد شد. در زمان تمیز کردن بدنه یخچال هم شما باید آن را از برق بیرون بکشید. توصیه می‌کنیم که با پایان فرآیند تمیز کردن قسمت‌های بیرونی یخچال، کلیه قسمت‌ها را خشک کنید و مانع از لک شدن یخچال خود شوید.

 

تمیز کردن یخچال (موتور یخچال)

این قسمت از یخچال و یا فریزر خود را باید با تمرکز بیشتری تمیز کنید. شما بایستی برای تمیز کردن موتور و همچنین سایز قسمت‌های برقی یخچال و یا فریزر، از جارو برقی و یا یک فرچه خشک استفاده کنید. این قسمت‌های یخچال شما باید به بهترین شکل تمیز شوند و هیچ لک و یا اثری از خاک بر روی آن نماند. برای تمیز کردن موتور یخچال و فریزر، به هیچ عنوان از موادهای شوینده و یا آب استفاده نکنید. وجود لکه و کثیفی بر روی موتور، تاثیری در عملکرد آن نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی