شمانیوز
شما نیوز

سیر | خواص سیر ناستا

خواص سیر ناشتا که از آن غافل هستید | دلایلی مهمی که به شما می گوید از مصرف سیر ناشتا غافل نشوید

اگر شماهم از فواید سیر ناشتا نا آگاه هستید حتما مقاله زیر را بخوانید.

خواص سیر ناشتا که از آن غافل هستید | دلایلی مهمی که به شما می گوید از مصرف سیر ناشتا غافل نشوید

به گزارش شمانیوز : سیر یک گیاه خوراکی است. سیر خواص درمانی بسیار زیادی دارد. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های ب۱ ب۲ و ب۳ است. در میان فرآورده های مختلف سیر، اسانس سیر دارای عملکرد ضد میکروبی قوی تری است به طوری که نسبت به پودر سیر و سیر تازه به ترتیب ۲۰۰ و ۹۰۰ برابر اثرات ضد میکروبی قوی تری دارد. در ادامه با خواص بی شمار سیر ناشتا آشنا می شوید. 

 

آنتی‌بیوتیک طبیعی: سیر و مقاومت کم‌تر باکتری‌ها

سیر یکی از معجزه‌های طبیعت است که به عنوان یک آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند. وقتی معده شما خالی است، باکتری‌ها کمتر می‌توانند مقاومت کنند و در این زمان، سیر عملکرد مؤثرتری در نابودی آن‌ها دارد. بدین ترتیب، بدن شما بهره‌برداری بهینه‌تری از مواد مغذی موجود در سیر خواهد داشت.

کمک به درمان بیماری‌های تنفسی با سیر

سیر تاثیر قابل ملاحظه‌ای در درمان بیماری‌های تنفسی حاد و مزمن مانند آسم، زکام، سیاه‌سرفه، برونشیت، احتقان ریه، پنومونی و حتی سل دارد. این خواص در حالت ناشتا بیشتر احساس می‌شود.

 

سیر ناشتا و پیشگیری از سرطان

مصرف سیر ناشتا می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌هایی چون دیابت، تیفوس، انواع سرطان‌ها و حتی افسردگی نیز مؤثر باشد. این گیاه عجیب و غریب با سم‌زدایی بدن و از بین بردن کرم‌ها و انگل‌ها، به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند.

سیر

کنترل وزن و متابولیسم: تاثیر سیر بر کاهش اشتها

یکی از مزایای دیگر مصرف سیر در حالت ناشتا، کاهش اشتها و پرهیز از پرخوری در طول روز است. سیر به افزایش نور اپی‌نفرین، یک ناقل عصبی، کمک می‌کند و به تسریع متابولیسم بدن کمک می‌کند. بدین ترتیب، چربی‌های اضافی بدن نیز کاهش می‌یابند.

 

درمان بیماری‌های مفصلی با سیر

سیر حاوی چهار ترکیب گوگردی مختلف است که باعث خواص ضدالتهابی سیر هستند. به همین دلیل، مصرف سیر به صورت ناشتا می‌تواند در درمان بیماری‌های مفصلی مانند روماتیسم، آرتروز و واریس موثر باشد. علاوه بر این، سیر کمک می‌کند تا سنگ‌های کلیه و کیسه صفرا را از بدن دفع کنید.

 

تقویت گردش خون و جلوگیری از ریزش مو با سیر 

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز سیر افزایش گردش خون است، که به ویژه به تقویت فولیکول‌های مو در پوست سر کمک می‌کند. طبق بررسی سایت چی شی این افزایش در گردش خون می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied