شمانیوز
شما نیوز

معجون | معجون سرماخوردگی

درست کردن معجون سرماخوردگی | هنگام سرما خوردگی از این دمنوش استفاده کنید

این روز ها به دلیل فصل زمستون و سرمای آن و شایع بیماری سرماخوردگی از این دمنوش خوشمزه استفاده کنید.

درست کردن معجون سرماخوردگی | هنگام سرما خوردگی از این دمنوش استفاده کنید

به گزارش شمانیوز : اگر دچار سرماخوردگی یا گلو درد شدید می توانید این معجون عالی را برای تقویت سیستم بدن عالی می باشد و برای رفع گلو درد فوق العاده می باشد. این نوشیدنی اصالتا هندی می باشد و التهاب و سوزش گلو را بسیار خوب می کند. بهتر است این نوشیدنی را در هفته چند بار میل کنید تا بهتر شوید. در زمان سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و شما باید با خوردن غذا و دمنوش و میوه های مناسب سرماخوردگی به بدن خود رسیدگی کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید. این معجون را حتی اگر سرما نخوردید برای تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان و پاییز بهتر است میل کنید.

مواد لازم

 
زنجبیل تازه ۱ عدد
فلفل سیاه نکوبیده ۱ ق چای خوری
چوب دارچین ۱ عدد
زردچوبه ۱ ق چای خوری
نبات ۲ تکه
هل کوبیده شده ۲ عدد
شیر ۲ لیوان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید زنجبیل تازه را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید. چوب دارچین را خرد کنید. هل را نیز داخل هاون ریخته و کمی بکوبید تا عصاره آن به راحتی خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

یک قوری را بردارید و همه مواد گفته شده را به همراه نابت و فلفل سیاه داخل آن بریزید و شیر بریزید، دقت کنید می توانید این مواد و مقدار به شما حدود ۲ لیوان معجون سرماخوردگی می دهد و اگر می خواهید برای مقدار بیشتر تهیه کنید باید مقدار ها را بیشتر کنید.

مرحله سوم: دم کشیدن

در ادامه قوری را روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا به جوش بیاید و قل بزنید و بعد از این زمان اجازه دهید کمی با حرارت خاموش دم بکشد و از صافی رد کنید و داخل لیوان مورد نظر بریزید و گرم میل کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied