شمانیوز
شما نیوز

(ویدئو) ارتفاع 3 متری برف در گردنه ژالانه اورامان

(ویدئو) ارتفاع برف در گردنه ژالانه اورامان به ۳ متر رسید را ببینید.

(ویدئو) ارتفاع 3 متری برف در گردنه ژالانه اورامان

به گزارش شمانیوز، بارش برف در گردنه ژالانه اورامان به ۳ متر رسیده است. در پی بارش‌های سنگین اخیر برف از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون، گردنه ژالانه اورامان همچنان به دلیل سقوط‌های پی در پی مسدود است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با اعلام اینکه راه ارتباطی هیچ کدام از روستا‌های شهرستان سروآباد مسدود نیست، خاطرنشان کرد: میزان بارش برف در ارتفاعات بانه و مریوان به بیش از یک متر رسیده است.

(ویدئو) ارتفاع برف در گردنه ژالانه اورامان به ۳ متر رسید

شهرستان سروآباد که از سمت غرب با کشور عراق هم مرز است در ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب استان کردستان قرار گرفته است. سروآباد از شمال با مریوان، از شرق با سنندج و از جنوب با کامیاران همسایه است. اورامان در جنوب غرب سروآباد واقع شده که گردنه ژالانه در مسیر سروآباد به منطقه اورامان قرار گرفته است.

سایر محور‌های ارتباطی همچون بانه و سقز نیز برفی است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.

جاده‌های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده و مواقع برفی مسدود و یا با اختلال مواجه خواهد شد.

جهت مشاهده کلیپ های بیشتر صفحه پربازدید های اینستاگرام را ببینید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied