شمانیوز
شما نیوز

آموزش و پرورش | آزمون آموزش و پرورش

معلمان و مدیران بخوانند| آموزش و پرورش تذکر شدید صادر کرد

هشدار تند وزارت آموزش و پرورش به معلمان و مدیران مدارس برای تنبیه دانش آموزان.

معلمان و مدیران بخوانند| آموزش و پرورش تذکر شدید صادر کرد

به گزارش شمانیوز: در پی تنبیه یکی از دانش آموزان آموزش و پرورش هشدار جدی داد. 

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برخی مواقع افرادی که اقدام به تنبیه بدنی می‌کنند؛ در نظام رتبه بندی قرار نگرفته و اگر هم قرار بگیرند رتبه منفی می‌گیرند.

چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این که مدیر یکی از مدارس پسرانه متوسطه دوم منطقه ۱۵ به علت دیر رسیدن دانش آموزی را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

روزهای اخیر هم اخبار دستگیری مدیر یک مدرسه ابتدایی غیر انتفاعی در بوشهر به‌دلیل خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان منتشر شد.

در همین راستا فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در مدارس ایران تنبیه بدنی وجود ندارد.

او افزود: از بین یک میلیون معلم، مدیر و معاون تعداد اندکی ممکن است دانش‌آموزان را تنبیه بدنی کنند که نباید طبق قانون این کار را انجام دهند و ما در صورت مشاهده با آن مدیر، معاون و معلم برخورد می‌کنیم.

فرهادی تصریح کرد: ناظر به نظام رتبه بندی فرهنگیان٬ هم توانمندسازی و هم ارزشیابی معلمان و مدیران مورد بررسی قرار می‌گیرد. در گذشته سالی یک بار مسئولین مدارس( مدیران و معلمان) مورد ارزشیابی قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر پیوسته این کار انجام می شود.

 

تصاویر دلهره آور از :انفجار خرابکارانه در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور +فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان بر اساس رتبه‌ای که کسب می‌کنند باید فعالیت و کنش‌هایی را انجام دهند.

او با بیان این که آیین نامه مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمی تبیین شده است؛ ادامه داد: روی این آیین نامه در وزارت آموزش و پرورش بسیار کار شده و در کارگروه تربیت معلم مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده است. همچنین این آیین‌نامه توسط مراکز سنجش به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شد. در صورتی که این مصوبه تصویب شود٬ مبنای ارزیابی معلمان قرار می‌گیرد؛ چرا که رشد و ارزشیابی فرهنگیان در آن قرار گرفته و هیچ فردی نمی‌تواند از این آیین نامه پیروی نکرده و آن را انجام ندهد.

وی گفت: معلمان و مدیران به طور مداوم باید در مسیر آموزش، توانمندسازی و حرفه‌ای شدن قرار گیرند.

فرهادی با بیان این‌که آیین نامه رشد معلمی و ارتقای معلمی در مسیر رتبه‌بندی است؛ تصریح کرد: این آیین نامه انتظارات رتبه بندی را در خود نهفته و رشد معلم نیز در آن برنامه ریزی شده تا معلمان مسیر رشد و ارتقای خود را طراحی کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای معلمان و مدیرانی که دانش آموزی را تنبیه بدنی کرده اند٬ اظهار کرد: همان گونه که گفته شد در برخی مواقع فرهنگیان در نظام رتبه بندی قرار نگرفته و اگر هم قرار بگیرند رتبه منفی می‌گیرند. همچنین در برخی مواقع از مدیری، معلمی و ناظمی عزل شده و به کارمند ساده تبدیل می‌شوند.

گفتنی است که مطابق آیین نامه اجرایی مدارس تنبیه بدنی دانش آموز و سوء رفتار با وی به هر دلیل و تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied