شمانیوز
شما نیوز

مرغ

طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی ساده و مجلسی

طرز تهیه درست کردن دو پیازه مرغ خوشمزه به سبک افغانستانی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی ساده و مجلسی

به گزارش شمانیوز: یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه برای کسانی است که علاقه زیادی به غذا های پر ادویه دارند. این خوراک در هند و پاکستان رواج دارد ولی در ایران هم طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اما طرز پخت این غذا کمی متفاوت است و به جای گوشت مرغ می توانید از میگو یا گوشت قرمز به جای تکه های مرغ استفاده کرد. تهیه این خوراک بسیار راحت است و طعم و عطر متفاوتی دارد و گزینه مناسب برای کسانی که از غذاهای تکراری خسته شدند و دنبال دستور پخت غذاهای جدید هستند. دوپیازه مرغ را می توان با نان یا پلو سرو کرد و برای وعده اصلی یا وعده سبک استفاده کرد.

مواد لازم

مرغ ۲ تیکه
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۱ حبه
سیب زمینی ۲ عدد
زعفران دم کرده ۱/۲ پیمانه
دارچین، فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا مرغ را شسته و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب ماساژ دهید تا مرغ مزه دار شود سپس در یخچال قرار دهید. در ادامه سیر را شسته و پوست کنید. سیر ها را له یا ریز خرد کنید. پیاز ها را شسته و پوست کنید و روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید یا با رنده درشت رنده کنید. زعفران را در هاون ریخته و خوب بسابید و روی آن چند تیکه یخ قرار دهید و اجازه دهید تا زعفران خوش رنگ شود.

 

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در قابلمه مورد نظر روغن ریخته و حرارت را ملایم کنید و پیاز های خرد شده را با روغن تفت دهید. مقداری زردچوبه به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید. سپس سیر له شده را داخل پیاز بریزید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

 

مرحله سوم: آماده سازی مرغ ها

مرغ های از قبل آماده شده را از یخچال خارج کنید و داخل قابلمه بگذارید و با پیاز و سیر خوب تفت دهید تا مزه آن ها به خورد مرغ برود. مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه رنگ مرغ ها طلایی شد مقدار ۵ لیوان آب ولرم روی مرغ ها بریزید. آب را به مقداری بریزید که روی مرغ ها را بگیرد. شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه دو پیازه مرغ

بعد از این که مرغ ها نیم پز شد یک ملاقه از آب مرغ را بردارید و در کاسه دیگر بریزید. گرد لیمو عمانی و زعفران را داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به قابلمه مرغ اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ ها به طور کامل پخته شوند و آب مرغ کم شود. وقتی مرغ ها جا افتاده شد مقداری دارچین به مواد اضافه کنید تا مرغ ها خوشمزه تر شود. در انتها سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و نمک سرخ کنید و در کنار مرغ سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied