شمانیوز
شما نیوز

مرغ کره جنوبی

طرز تهیه مرغ کره جنوبی اصل خوشمزه و لذیذ

درست کردن یک مرغ کره جنوبی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مرغ کره جنوبی اصل خوشمزه و لذیذ

به گزارش شمانیوز: مرغ کره جنوبی یکی از روش های ساده با سس مخصوص برای تهیه مرغ به روش کره جنوبی می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و با ذائقه و سلیقه ما بسیار سازگار است. شما می توانید این مرغ خوشمزه را در کنار برنج یا به همراه نان تازه سرو کنید و یک غذای بین المللی و متفاوت تهیه کنید. غذا های کره جنوبی پر ادویه هستند و طعم و مزه خوبی دارند و در بیشتر غذا از سویا سس استفاده می کنند که می توانید از فروشگاه تهیه کنید که یک نوع سس تیره رنگ است که از دانه گیاهی سویا تهیه شده و مزه شوری دارد.

مواد لازم برای تهیه مرغ کره جنوبی

مرغ ۶۰۰ گرم

زنجبیل ۳ ق غذا خوری

سیر رنده شده ۲ حبه

نمک ۱/۲ ق چای خوری

فلفل قرمز ۱/۲ ق چای خوری

آرد ۱/۲ پیمانه

آرد نشاسته ۱/۲ پیمانه

آرد برنج ۱ پیمانه

آرد سوخاری ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

شکر ۲  ق غذا خوری

پاپریکا ۲ ق غذا خوری

سویا سس ۵ ق غذا خوری

سیر رنده شده ۲ حبه

سس گوجه فرنگی ۳  ق غذا خوری

روغن کنجد ۲ ق غذا خوری

عسل ۱ ق غذا خوری

کنجد ۱ ق غذا خوری

فلفل قرمز ۱/۲ ق چای خوری

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید سینه مرغ یا مرغ کامل را بد ون استخوان و به صورت یک اندازه برش بزنید و بشورید و بعد داخل کاسه بریزید و به آن سیر رنده شده و زنجبیل و نمک خوب هم بزنید و برای نیم ساعت مرغ را در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و طعم دار شوند.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن نشاسته و آرد

نشاسته و آرد برنج و آرد و ۱/۲ ق چای خوری نمک و ۱.۵ پیمانه آب را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا آرد و نشاسته باز شود و بعد آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس مرغ های طعم دار شده را داخل مخلوط بریزید و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مرغ ها داخل مواد بماند.

 

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه باید داخل تابه روغن ریخته و بعد از داغ شدن مرغ ها را دانه دانه سرخ کنید و زمانی که همه مرغ ها سرخ شدن از تابه خارج کنید و مجدد داخل تابه سرخ کنید این عمل کمک می کند تا آب اضافه مرغ از بین برود و مرغ ترد تر و برشته شود.

مرحله چهام: تهیه سس

برای تهیه سس باید ۱ لیوان آب جوش و شکر را باهم داخل قابلمه بریزید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود و بعد پاپریکا اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد سویا سس و سیر و فلفل قرمز اضافه کنید و هم بزنید و بعد روغن کنجد و سس را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا سس غلیظ شود و بعد حرارت را خاموش کنید و عسل و فلفل قرمز و کنجد را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا سس جذب مرغ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied