شمانیوز
شما نیوز

کیک

درست کردن یک کیک خوشمزه با آرد نانوایی

درست کردن یک کیک خوشمزه و عالی با آرد نانوایی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن یک کیک خوشمزه با آرد نانوایی

به گزارش شمانیوز: کیک با آرد نانوایی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که پف بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این کیک را با آرد نانوایی بدون فر و همزن برقی تهیه کنید. این کیک طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید. حتما باید از شعله پخش استفاده کنید و حتما حرارت باید متوسط باشد تا کیک مغز پخت شود. شما می توانید مواد را داخل قابلمه بریزید و یا می توانید فر دست ساز تهیه کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و روی سه پایه قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه کیک با آرد نانوایی

  • آرد نانوایی ۸ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن مایع ۶ ق غذا خوری
  • شکر ۸ ق غذا خوری
  • آب یا شیر و گلاب ۱۳ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • کنجد ۱ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بابد همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک یک ق غذا خوری مواد را اندازه گیری کنید. قابلمه و شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا یکدست شود و آرد هوا دهی شود.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید وانیل و روغن مایع و تخم مرغ و شکر را به مخلوط آرد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد مخلوط آب و گلاب را نیز اضافه کنید و مواد را هم زنید تا گلوله های آرد باز شود و یک مایه یکدستی بدست بیاید.

 

مرحله سوم: پخت کیک با آرد نانوایی

قابلمه گرم شده را از روی حرارت بردارید و با کمک کره نرم شده کف و دیواره قابلمه را چرب کنید و کمی کنجد بپاشید و بعد مایه کیک را اضافه کنید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن قرار هید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از این زمان باید با کمک خلال دندان مواد را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید. از قالب خارج کنید روی دیس برگردانید و به دلخواه تزیین و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied