شمانیوز
شما نیوز

خودرو

این خودرو لاکچری بازار خودرو را تکان داد

پیش از این مدیران خودروسازی ایلیا این محصول خود را با نرخ حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای متقاضیان فاکتور می‌کردند.

این خودرو لاکچری بازار خودرو را تکان داد

به گزارش شمانیوز: قیمت خودرو دایون Y۷ در کارخانه با رشد حدود ۳۴۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان رسید.​

به نظر می‌رسد دلیل این رشد نرخ کارخانه‌ای را باید در افزایش نرخ ارز تخصیص یافته به شرکت‌های خودروساز خصوصی جست وجو کرد.

بانک مرکزی دیگر حاضر نیست ارز مورد نیاز خودروسازان خصوصی را با نرخ‌های قبلی در اختیار آنها قرار دهد از این رو افزایش نرخ ارز مورد نیاز خودروسازان خصوصی این شرکت‌ها را ناچار کرده تا فیتیله نرخ کارخانه‌ای خود را بالا بکشند.

پیش‌بینی می‌شود افزایش نرخ کارخانه‌ای دایون Y۷ روی نرخ بازاری این خودروی شاسی بلند نیز اثر گذاشته و نرخ آن را افزایش کند.

بررسی نرخ بازاری این خودرو نشان می‌دهد زمانی که دایون Y۷ در کارخانه حول و حوش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فاکتور می‌شد در بازار نرخ این خودرو نزدیک به یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان بود.

بنابراین شاهد فاصل قیمتی بیش از ۲۶۰ میلیون تومانی میان نرخ بازار و کارخانه دایون Y۷ بودیم.

پیش‌بینی می‌شود با فرض رسد نرخ مشابه، افزایش نرخ دایون Y۷ در کارخانه، نرخ این خودرو را در بازار به حول و حوش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برساند.

حال باید منتظر واکنش بازار باشیم و ببینیم آیا متقاضیان بازاری حاضر می‌شوند برای در اختیار گرفتن دایون Y۷ مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را پرداخت کنند یا اینکه نرخ بازاری به نوعی اصلاح می‌شود و با نزدیک شدن به نرخ کارخانه، شاهد کم شدن فاصله قیمتی میان نرخ بازاری و کارخانه‌ای دایون Y۵ خواهیم بود.

در پایان توجه شمارا به بررسی چند مورد از عل گرانی که می تواند بر قیمت خودرو در بازار تاثیرات بسزایی بگذارد نیز جلب می کنیم. گرانی خودروها یکی از مسائلی است که در بازار خودرو در سراسر جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 تقاضا و عرضه: تقاضا و عرضه خودروها در بازار تأثیر بسیاری در قیمت آنها دارد. اگر تقاضا بالا باشد و عرضه کم، قیمت خودروها افزایش می‌یابد.

هزینه تولید: هزینه‌های مرتبط با تولید خودروها نیز می‌تواند به گرانی آنها منجر شود. هزینه‌هایی مانند قیمت قطعات، مواد اولیه، نیروی کار و تجهیزات تولیدی می‌توانند قیمت خودروها را تحت تأثیر قرار دهند.

مالیات و عوارض: مالیات‌ها و عوارضی که بر خرید و استفاده از خودروها تحمیل می‌شود نیز می‌تواند به گرانی آنها منجر شود

تکنولوژی و نوآوری: استفاده از تکنولوژی و نوآوری در تولید خودروها نیز می‌تواند به گرانی آنها منجر شود.

ارزش برند: برند خودرو نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت آن داشته باشد. برندهای معتبر و محبوب ممکن است قیمت‌های بالاتری نسبت به برندهای دیگر داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied