شمانیوز
شما نیوز

کیک

طرز تهیه کیک دولسه دلچه شیک / درست کردن کیک خوشمزه با مزه شیرین عسل

طرز تهیه کیک دولسه دلچه شیک / درست کردن کیک خوشمزه با مزه شیرین عسل

آموزش درست کردن یک کیک خوشمزه و عالی مجلسی مناسب برای عصرانه های دونفره این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: دولسه dulce به معنای شیرین، لِچه leche به معنای شیر و معنی لغوی ترکیب دولسه دِلِچه dulce de leche شیر شیرین شده است که به دو ماده اصلی این سس کاراملی یعنی شکر و شیر اشاره دارد. کاربرد اصلی دولسه دلچه در فیلینگ، کیک، نان، کوکی، تارت و انواع طعم دهنده می باشد و شما می توانید به راحتی این کیک را تهیه کنید و به کمک یک همزن دستی مواد را باهم ترکیب کنید و یک کیک فوق العاده با شیر عسلی تهیه کنید و بهتر است از یک قالب ترجیحا شیفون ۲۰ الی ۳۰ سانتی استفاده کنید.

مواد لازم

 

شیر عسلی ۲۵۰ گرم
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
کره ۵۰ گرم
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
نمک ۱/۸ ق چا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
آب داغ ۳ ق سوپ خوری

مرحله اول: تهیه دولسه دلچه

برای تبدیل شیرعسلی به دولسه دلچه، یک قابلمه را با آب شیر پر کنید و قوطی را به صورت خوابیده در قابلمه قرار دهید به نحوی که آب حتما ۳ تا ۵ سانت بالای قوطی باشد. قابلمه را روی شعله زیاد قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس شعله را ملایم کنید تا برای ۱ تا ۴ ساعت قوطی در آب بجوشد. هر نیم ساعت مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید که آب تبخیر شده جبران شود و حتما بالای قوطی چند سانت آب باشد، بهترین تایم برای داشتن یک دولسه دلچه خوشرنگ ۳ تا ۴ ساعت است. بعد از این زمان قوطی را از آب خارج کنید تا کاملا خنک شود سپس درب آن را باز کنید و در شیشه بریزید و در یخچال برای چند روز نگهداری و مصرف کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کره و روغن را در تابه ریخته و ذوب کنید. به جای روغن مایع میتوانید از ۵۰ گرم کره استفاده کنید یعنی در مجموع ۱۰۰ گرم کره سپس آرد، بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. تخم مرغ های به دمای محیط رسیده و وانیل را در حد مخلوط شدن بزنید. دولسه دلچه را اضافه کرده در حد مخلوط شدن بزنید. روغن و کره ذوب شده را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت کیک دولسه دلچه

مواد خشک را اضافه و مخلوط کنید. در آخر آب داغ را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید. مایه را در قالب که با کره چرب و آرد پاشی کرده اید بریزید و برای حدود ۱ ساعت در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید و به دلخواه با دولسه دلچه و ترافل و… تزیین و سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    بیشتر از این اموزش بزارید

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی