شمانیوز
شما نیوز

پیش‌بینی گرمای بی‌سابقه در تهران

پیش‌بینی گرمای بی‌سابقه در تهران

کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

به گزارش شمانیوز: این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

 در همین باره رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی بیان کرد: احتمال دارد که رکورد گرما در تهران در ساعات پیش‌رو شکسته شود.

احد وظیفه با اشاره به آخرین وضعیت گرما در کشور اظهار داشت: مردادماه در حال تبدیل به گرم‌ترین ماه تاریخ است و ناهنجاری دمایی از ۲.۶ درجه گذشته است .

وی گفت: ثبت رسمی دما از سال ۱۳۲۳ به صورت شبکه در ایران سابقه دارد و وقتی حرف از رکوردشکنی می‌شود، یعنی این دما از سال ۱۳۲۳ بی‌سابقه است.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است که گرمای هوا در تهران و بسیاری از مناطق کشور شنبه و یکشنبه نیز ادامه دارد و تهران دمای بالای 40 درجه را برای چندمین روز متوالی تجربه خواهد کرد . 

طبق گزارش سازمان هواشناسی کشورطی روز های آینده دمای هوا در تهران بالاترین حد خود خواهد رسید و احتمال بی آبی و گرما زدگی در صورت حضور بلند مدت در فضای آزاد وجود خواهد داشت

طی روزهای آینده روند افزایش اشعه فرابنفش پیش‌بینی می‌شود که کمیت آن توسط داده‌های ماهواره‌ای مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد و احتمال رسیدن شدت تابش این اشعه در روزهای ابتدایی هفته آینده به شرایط قرمز وجود دارد.

برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدار سطح زرد اعلام شده در روزهای آتی شاهد تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران خواهیم بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر تداوم گرما و افزایش نسبی دما در این استان، در خصوص گرمازدگی افراد به ویژه سالمندان و اطفال طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هشدار داد.

وی با تاکید به مردم و شهروندان استان تهران در خصوص پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین، گفت: ضروری است که افراد به طور منظم مایعات بنوشند و ضمن خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، در طول روز پنجره‌ها را بسته نگه دارند و از تابش آفتاب به داخل منزل جلوگیری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق نیز تاکید کرد و گفت: لازم است شهروندان برای جلوگیری از قطع برق، مصرف برق را مدیریت کنند. با توجه به احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبورهای عسل ضروری است که تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی برای افزایش رطوبت در سطح باغ‌ها برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها در دستورکار بهره‌برداران قرار بگیرد.

آسمان روز جمعه، ۱۹ مرداد؛ صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل و حداکثر دمای ۲۹ و ۴۱ درجه‌ سانتیگراد و روز شنبه، ۲۰ مرداد، آسمان صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش غبار در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداکثر و حداقل دمای ۴۱ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و برای روز یکشنبه، ۲۱ مرداد، حداکثر دما به ۴۱ درجه سانتیگراد میرسد که با گذر موج کم‌دامنه تر از میانی جو از نوار شمالی کشور، وزش باد و کاهش نسبی دما در این مناطق رخ خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی