شمانیوز
شما نیوز

بازگشت زمینی بیش از ۴۶۰ هزار زائر

بازگشت زمینی بیش از ۴۶۰ هزار زائر

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: تا پایان روز گذشته بالغ بر ۴۶۹ هزار و ۱۶۸ زائر ایرانی و غیرایرانی به کشور بازگشته‌اند که ۸۹ درصد آنها زائر ایرانی و ۱۱ درصد زائر غیر ایرانی بودند.

به گزارش شمانیوز؛ ایمان محرابی نیا در گفت‌وگو با آخرین وضعیت تردد زائران از مرزهای شش گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از ۱۶ مردادماه تا روز جمعه (۲۶ مردادماه) ۹۴ درصد زائر ایرانی و شش درصد زائر غیر ایرانی از مرزهای ایران وارد خاک عراق شدند.

وی افزود: ۵۳ درصد زائران پایانه مرزی مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند. ۲۵ درصد زائران مرز شلمچه، ۱۳ درصد خسروی، هفت درصد چذابه ، یک درصد تمرچین و  یک درصد نیز باشماق را به برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور تصریح کرد: ۳۵ درصد زائران غیر ایرانی نیز برای خروج از کشور مرز شلمچه، ۲۵ درصد مرز مهران، ۱۳ درصد مرز باشماق ،۱۳درصد تمرچین، ۱۰درصد مرز چذابه و ۴درصد مرز خسروی را انتخاب کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: تا پایان روز گذشته بالغ بر ۴۶۹ هزار و ۱۶۸ زائر ایرانی و غیرایرانی به کشور بازگشته‌اند که ۸۹ درصد آنها زائر ایرانی و ۱۱ درصد زائر غیر ایرانی بودند.

به گفته وی، برای ورود به کشور ۵۱ درصد زائران مرز مهران، ۲۸ درصد مرز شلمچه، هشت درصد مرز چذابه، هفت درصد مرز خسروی، سه درصد باشماق و سه درصد نیز تمرچین را انتخاب کرده‌اند. همچنین زائران غیر ایرانی نیز در مسیر بازگشت از کشور عراق به ترتیب شلمچه، باشماق، تمرچین، مهران، چذابه و خسروی انتخاب کرده‌اند.

محرابی نیا در ادامه به استفاده زوار از حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت:از روز ۱۶ مرداد تا ۲۶ مرداد تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر رفت به سمت مرزهای اربعینی ۲۳ درصد بوده است که حدود ۱۸هزارو۵۹۱ سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده و حدود ۴۱۰ هزار و ۱۱۹ زائر هم جابه جا شده‌اند.

وی در پایان گفت: استان‌های تهران، اصفهان، فارس و قم بیشترین سهم را در اعزام زائران در سراسر کشور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی