شمانیوز
شما نیوز

بیمه بیکاری

خبر جدید از جزییات بیمه بیکاری کارگران

خبر جدید از جزییات بیمه بیکاری کارگران

کارگری که ۲۸ سال متوالی در شغل خود فعالیت داشته و درآمد مناسبی داشته است، ممکن است با اخراج ناگهانی کارفرما مواجه شود.

به گزارش شمانیوزبیمه بیکاری یکی از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی است و برای حمایت از افرادی که بدون اراده خود و به صورت موقتی کار خود را از دست داده اند در نظر گرفته شده است. مسئله بیمه بیکاری، با سیل از دست دادن شغل‌ها در چند ماه گذشته و بالا رفتن نرخ بیکاری به یکی از مسائل روز کشور بدل شده است.همایش «توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی» صبح امروز در کوشک باغ هنر تهران با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم و جمعی از فعالان کارگری و کارفرمایی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد.

کارگری که با خود حساب کرده مستمری بازنشستگی‌ اش قرار است معدل حقوق دو سال آخر کارش باشد، ناگهان همه حساب‌هایش را درهم ریخته می‌بیند؛ یک روز صبح، صبحی که با روزهای قبل در ظاهر هیچ فرقی ندارد، از خوب برمی‌خیزد و به امید کمتر از دو سال دیگر که قرار است بازنشست شود، سر کار می‌رود؛ اما کارفرما به ناگاه مثل اجل معلق ظاهر می‌شود، بالای سرش می‌ایستد و می‌گوید شرمنده ما نیروی مازاد داشتیم و شما را هم تعدیل کردیم! هیچ توضیحی هم نمی‌دهد که چرا کارگری که قرار است یک سال یا شش ماه دیگر بازنشست شود، اخراج شده است! مگر نمی‌داند اخراج در دو سال آخر کار، همه‌ی معادلات زندگی کارگر و خانواده‌ی او را به هم می‌ریزد و به آنی زندگی یک خانواده زحمتکش زیرو رو می‌شود؟

  «هرچه رشته بودیم پنبه شد»؛ این را محمد می‌گوید؛ کارگری که از خاطرات خود در مجتمع فولاد قروه روایت می‌کند؛ وقتی که در سال‌های پایانی دهه ۹۰ این مجتمع فولادی با تصمیم ناگهانی سهامداران اصلی تعطیل شد، محمد کمی بیشتر از یک سال تا بازنشستگی راه داشت؛ کارگر متخصص کوره‌های ذوب که آن زمان بیشتر از دو برابر حداقل دستمزد ، حقوق می‌گرفت، مجبور شد به بیمه بیکاری پناه ببرد و قطعاً هیچ مصیبتی بالاتر از بازنشستگی با طعم تلخ بیمه‌ی بیکاری نیست....

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی