شمانیوز
شما نیوز

عبدالناصر همتی

صحبت های جنجالی همتی با مدیران بانک ها / بانک ها حق این کار را ندارند!

صحبت های جنجالی همتی با مدیران  بانک ها / بانک ها حق این کار را ندارند!

صحبت های وزیر اقتصاد و انتقاد تند آن به بانک ها و زیر مجمعه بانک ها که به هیچ عنوان حق ندارند مردم را تحت فشار وام قرار دهند.

به گزارش شمانیوز: عبدالناصر همتی: انتظار من این است که مسیر آینده بانک‌ها مشخص باشد و در این خصوص هیچ توجیهی پذیرفته نیست و به عنوان مثال هیئت مدیره نمی‌تواند بگوید من را تحت فشار گذاشتند تا به فلان شخص یا بنگاه وام بدهم.

زمانی پرداخت یک تسهیلات، تکلیف قانون است؛ این حکایتش فرق می‌کند اما در مواردی غیر از این، شما باید محکم بایستید و خودتان تصمیم بگیرید و من شما را مسئول خواهم دانست.

در مورد شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها هم باید همین گونه عمل کنید. یعنی این‌طور نیست که به عنوان مثال من دخالت کنم در انتصاب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های شما و بعد از شما بخواهم مسئولیت پذیر باشید.

من در مجلس گفتم، الان هم می‌گویم، اموال مازاد را واگذار کنید و با درآمد آن دنبال "بنگاه سازی" بروید و به جهش تولید کمک کنید.  شما به عنوان بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، با توجه به محدودیت بودجه عمرانی دولت، به طور جدی، با منابع ناشی از واگذاری به سمت پروژه‌های با ارزش افزوده بالا بروید.

دقت کنید، من نمی‌گویم بروید در املاک تجاری یا نظایر آن سرمایه گذاری کنید و به تورم مسکن و مستغلات دامن بزنید، بلکه به سمت تأسیس بنگاه تولیدی و مولد با هدف واگذاری آن بروید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی