شمانیوز
شما نیوز

خوراک

طرز تهیه خوراک نونی ساده و سریع ایرانی با گوشت و بادمجان

طرز تهیه خوراک نونی ساده و سریع ایرانی با گوشت و بادمجان

آموزش درست کردن یک خوراک نونی ساده و خوشمزه که به راحتی میتوان آن رادرست کنید.

به گزارش شمانیوز: اگر دوست دارید یک شام ساده و سبک با گوشت و سبزیجات تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. این غذای خوشمزه برای شام یا زمان های که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید فوق العاده می باشد و شما می توانید به همراه یک نان تازه و سبزی خوردن یا ترشی سرو کنید. در این غذا از گوشت و بادمجان استفاده شده است که ترکیب این مواد باهم فوق العاده خوش طعم می شود.

مواد لازم
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
گوجه 2 عدد
بادمجان 3 عدد
فلفل دلمه سبز و قرمز 1 عدد
سس گوجه (رب گوجه+روغن+نمک،فلفل سیاه،زردچوبه،پاپریکا،خیلی کم زیره،پودر سیر و دارچین،کاری))
آب جوش به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک نونی
1مرحله اول: تفت دادن
ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت چرخ کرده یخ زده را اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید دقت کنید از گوشت فریزری استفاده کنید چون نمی خواهیم گوشت خیلی له شود و تکه های گوشت مشخص باشد.

2مرحله دوم: سرخ کردن

در ادامه بادمجان ها را پوست بگیرید و می توانید برای مزه بهتر یکی در میون پوست را نگیرید و داخل آب و نمک برای 15 دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان از بین برود و بعد داخل روغن سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.حالا فلفل دلمه رنگی را نیز یک تفت دهید و از تابه خارج کنید و بعد گوجه فرنگی اسلایس شده را نیز داخل همان روغن یک تفت دهید.

3مرحله سوم: تهیه خوراک نونی

حالا باید رب گوجه را به همراه ادویه های که در مواد لازم گفته شده خوب ترکیب کنید و کمی آب جوش برای رقیق شدن سس بریزید. تابه مورد نظر را بردارید و کف آن بادمجان بعد فلفل و گوجه و در انتها گوشت سرخ شده در مرحله اول را بریزید و سس تهیه شده را بریزید و برای 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی